اماکن دیدنی ایران – روستای ایستا

6K
اجاره آپارتمان مبله
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
در گوشه ای از کشورمان مردمانی زندگی می کنند که از هر موضوعی که به تکنولوژی و نوآوری مربوط می شود دوری می گزینند.
 این مردم آداب و رسوم زندگی گذشته خود را حفظ کرده اند و هیچگونه نوآوری در زندگیشان به چشم نمی خورد حتی از ساعت های دیواری یا مچی که امروزه در تمام دنیا برای کارهای مختلف استفاده می شوند در آنجا چیزی به چشم نمی خورد چه برسد فناوری های بسیار پیشرفته ای مثل موبایل و تلفن های هوشمند.
همچنین در این منطقه اثری از خودرو و ماشین دیده نمی شود. اسم این روستا ایستا است.
از بحث تکنولوژی و فناوری این روستا حتی می توان گفت که این منطقه لوله کشی آب و گاز ندارد و ویژگی شهرهای معمولی را حتی دارا نیست.
 مردم این اهالی ساکت هستند و هیچکس در آنجا به کسی دیگر کاری ندارد.
 در روستای ایستا مردم اعتقادی به مراسم های شادی و عزا ندارند و جشن عروسی نمی گیرند و برای مردگانشان عزا برگزار نمی کنند و به دیگر مراسم ها از جمله جشن تولد و سالگرد ازدواج نیز اعتقادی ندارند.
 مردم این روستا حتی برای شب نشینی گرد هم جمع نمی شوند.
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
مردم روستای ایستا ازمرجع تقلید مجتهد تبریزی پیروی می کنند. وی فردی یود که از هرگونه تجدد و نوآوری دوری می کرد.
از جمله فتواهایی که وی داده بود این بود که از هر چیزی که به نوآوری و تجدد مربوط می شود نباید استفاده کرد. از جمله اعتقادات مذهبی افراد این روستا می توان به خود مختار بودن آن ها در تعیین اوقات شرعی، اعتقاد داشتن آن ها به رویاهای صادقه، انتظار فرج برای ظهور امام زمان و… اشاره کرد.
 آن ها همچنین در ماه مبارک رمضان حلول ماه را بر اساس شاخصه های خود تعیین می کنند.
فرزندانشان نیز پس از رسیدن به سن تکلیف دو راه پیش رو دارند یکی اینکه پیش خانواده ی خود بمانند و یا به شهر تبریز باز گردند. لازم به ذکر است که آنها عقاید و رسوم خود را تبلیغ نمی کند.
اصالت این مردم تبریزی است و روزگار خود را از فروختن زمین های خود در تبریز می گذرانند. هیچکس از اهالی خارج روستا تا به کنون زنی از این روستا ندیده است و بالعکس زنی هم از خارج روستا حق ورود به روستا را ندارد.
معماری خانه های منطقه نیز به شکل ساده و سنتی است. در این منطقه مصالحی از جمله آهن و سیمان و آنچه امروزه درساخت خانه ها به کار گرفته می شود دیده نمی شود. کودکان روستا برای سواد آموزی به مکتب خانه می روند و درآنجا با واجبات و محرمات دینی و فنونی مثل خوشنویسی آشنا میشوند.
افراد روستای ایستا مایل به دریافت هیچگونه کمک های دولتی نمی باشند، این افراد همچنین در سر شماری ها به حساب آورده نمی شوند و شناسنامه نیز ندارند.
طبیعی است که با این شیوه ی زندگی حرف ها و شایعات زیادی در مورد آن ها گفته شود. از جمله اینکه بسیاری آن ها را اسماعیلی مذهب می نامند، برخی دیگر نیز به آن ها دراویش تارک دنیا می گویند.
آنها از مردم بسیار فاصله می گیرند و تا حد امکان به آنها نزدیک نمی شوند، این موضوعات و مسائل مشکوک و عجیب دیگر در مورد آنها باعث شده است که اهالی بومی طالقان ندانند که آن ها واقعا از کجا آمده اند و چه مذهب و مسلکی دارند. در واقع داستان این مردم هنوز هم درلایه ای از ابهام  است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما د رارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست