اماکن دیدنی تهران – حوضخانه باغ نگارستان

3K
اجاره آپارتمان مبله در تهران
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
یکی از باغ هایی که به ثبت ملی رسیده و در زمان آقا محمد خان که یکی از پادشاهان قاجار بود، سنگ بنای آن گذاشته شد باغ نگارستان است.
در این باغ که در آن زمان در عرصه ی زیبایی و نمایش جلوه طبیعت یکه تازی می کرد عمارتی بنا شد که یکی از کاخ های نادر در زمان خود بود.
در باغ نگارستان علاوه بر درختکاری که امری مرسوم و رایج در ایجاد باغ می باشد، خیابان بندی نیز انجام شد.
چندین عمارت در اندازه های مختلف به صورت جدا از هم نیز در این باغ ساخته شد و علاوه بر آنها حوضخانه و حمام سرسره هم در آنجا احداث گردید.
امروزه این باغ به عنوان موزه کمال الملک که از نقاشان شهیر دوره ی خود بود، شناخته می شود و مدیریت آن به دانشگاه تهران سپرده شده است. البته در گذشته آن را با عنوان دانشسرای عالی نیز می شناخته اند.
بعد از سپری شدن دوران حکومت آقا محمد خان، فتحعلی شاه برای این که بتواند یک مرکز ییلاقی برای خلافت داشته باشد این محل را برگزید و چون نقاشی ها و نگاره های مختلفی در ساختمان های این مجموعه بود به باغ نگارستان مشهور شد.
در ابتدای تاسیس، این مجموعه وسیع بوده و تالارهای مجللی را در دل خود جای داده بود. تالار قلمدان و تالاری که با نام “سلام” آن را می شناخته اند از جمله این تالارها بوده است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
این باغ در دوران های مختلف شاهد حوادث و رخدادهای گوناگونی نیز بوده است. از جمله این اتفاقات و حوادث می توان به قتل قائم مقام فراهانی توسط محمد شاه و یاران او اشاره نمود.
در حال حاضر حوضخانه باغ نگارستان در فضای بیرونی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
این حوضخانه که امروزه موزه هنرهای ملی در آن واقع شده به شکل هشت گوش ساخته شده و گچ بری آن به شیوه ی بسیار زیبایی انجام شده است.
در موزه هنرهای ملی نیز آثار هنری از هنرمندان ایرانی نگهداری می شود.
کسانی که به بازدید از باغ نگارستان و حوضخانه علاقه دارند می توانند همه روزه به غیر از دوشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت 9 صبح تا 17 از این مجموعه بازدید کنند و اگر وقت کافی داشتید می توانید سری هم به کاخ بهارستان که در مقاله های گذشته در مورد آن صحبت کردیم بزنید.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست