اماکن دیدنی تهران – روستای برگ جهان

6K
اجاره سوئیت مبله در تهران
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
با توجه به ازدیاد جمعیت افراد در تهران این شهر دارای نکات منفی بسیار می شود که می توان ازجمله آنها به ترافیک، آلودگی هوا و… اشاره کرد.
طبیعتا هر کسی که مدتی در تهران بماند دلش برای مکانی زیبا و خوش آب و هوا تنگ می شود که البته خوشبختانه اطراف شهر تهران مناطق بسیار زیبایی وجود دارد که از جمله آنها روستای برگ جهان است.
این روستا از تهران 50 کیلومتر فاصله دارد و همین فاصله ی نسبتا دور باعث شده که از آلودگی هوا و سر و صدا کاملا به دور بماند.
 وجه تسمیه ی این روستا ریزش برگهای درختان بسیاری است که در اینجا قرار دارد. در واقع روستای برگ جهان منطقه ای مخصوص گردش در فصل پاییز است زیرا ریزش برگها فقط در این فصل مشاهده می شود. رودخانه ای نیز در این روستا مشاهده می شود که منبع آب آن از ارتفاعات اطراف روستا سرازیر می شود. آب رودخانه نیز به سد لتیان می ریزد.
بیشتر جاذبه ی روستای برگ جهان مخصوص فصل پاییز است، با این حال در فصول تابستان و بهار نیز گردشگران بسیاری دارد. عوامل زیادی چون آب و هوای مطبوع در دو فصل اول سال، آبشار های زیبا که در حدود 20 عدد از آنها در مسیر رودخانه قرار دارد، کوه های بلند، کوچه باغهای زیبا و سرسبز و… باعث جذب تعداد زیادی افراد به این منطقه می شود.
علاوه بر موارد گفته شده آبشاری در یکی از کوه های اطراف وجود دارد که برای رسیدن به آن چیزی در حدود 1 ساعت کوهپیمایی لازم است. لازم به ذکر است که روستای برگ جهان از توابع لواسان می باشد.
از محصولات گیاهی لبنی این روستا می توان به: گردو، سیب، زردآلو، ازگیل گیلاس، آلبالو و هلو، خرمالو، آلو، گلابی، توت، شیر، ماست، کره و عسل اشاره کرد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
در بین روستای لواسان و روستای برگ جهان روستای افجه قرار دارد که برای رسیدن به برگ جهان باید از آن نیز گذر کرد.
یک ابشار در قسمت شمال شرقی روستای برگ جهان آبشار برگ جهان است که یکی از جاذبه های روستا به حساب می آید. آبشار جهان برگ در راه صعود به قله های سرسیاه غار قرار دارد و بیشتر افرادی که برای کوه پیمایی به این مکان سفر می کنند برای دیدن آبشار می آیند.
 کمی که داخل روستا پیاده روی می کنیم و از آن خارج می شویم جلوتر که می رویم با یک دو راهی روبرو می شویم که سمت راست آن به یک رودخانه منتهی می شود و سمت چپ آن از بالاتر از پای کوه می گذرد و باز به رودخانه می رسد.
 بعضی افراد نیز برای روستاگردی به این منطقه می آیند، اگر شما نیز با این هدف به آنجا می روید می توانید بعد از روستای جهانبرگ به روستای نیکنام وارد شوید.
پس از روستای نیکنام به یک سه راهی بر می خورید که سمت راست آن به سد لتیان و جاجرود می رساند و جهت چپ آن به روستا‌های هنزک، رسنان، چهارباغ، لواسان بزرگ، کلان، علائین، ایرا، جورد، سنگ دروازه، آردینه، وسگاره، مندانک و در نهایت به شهرستان رودهن منتهی می شود.
امروزه کاربری روستای برگ جهان با کاربری گذشته اش فرق کرده است.
قدیم تر از چهار بخش محله سردره، پادره، رودبار و شاهان تشکیل شده بود اما امروزه معماری ساختمان ها و هویت آنها متفاوت شده که دیگر نشانی از آن رستای قدیم به چشم نمی خورد مگر در محله ی سردره که یک مسجد از زمان پهلوی به جا مانده است. شواهدی بدست آمده که نشان می دهند روستای برگ جهان بسیار قدمت دارد، از جمله این شواهد می توان به آثار سفالی بدست آمده از لایه های زیرین روستا اشاره کرد.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
 روستای برگ جهان به شکلی است که از بالا شروع می شود و انتهای روستا که در قسمت شمالی آن است به دره ای منتهی می شود. عوامل بسیاری باعث گردیده اند که روستای برگ جهان از جمله زیباترین روستا های تهران باشد، از جمله آنها می توان به: باغ های سرسبز و زیبای اطراف آن، نهرهای روان و پرآب، کوه های زیبا، اماکن قدیمی و… اشاره کرد. بناهای داخل روستا تخریب شده و به جای آنها بناهای جدیدی ساخته شده اند.
امامزاده ای در نزدیکی برگ جهان است که آنرا امامزاده اسماعیل می نامند. این امامزاده در گذشته ساختمان به خصوصی داشته که امروزه تغییر شکل یافته. قبلا دارای گنبدی مخروطی شکل بود که بعد ها تخریب و گنبد جدیدی جایگزین آن شد.
 این امامزاده برای افراد روستا و روستاهای اطراف بسیار مقدس شمرده می شود.
مکانی در نزدیکی روستا به نام قلعه دختر وجود دارد که از شمال روستا در حدود 3000 متر فاصله دارد. این قلعه در ارتفاع 2720 متری قرار دارد و مکانی تاریخی به حساب می آید. اما به دلیل به توجهی تخریب و مصالح ان در بناهای روستا به کار گرفته شد.
 از دیگر اماکن تاریخی این منطقه می توان به زندانخانه ی لار اشاره کرد. زندانخانه ی لار غاری است که همانطور که از نام آن پیداست در گذشته برای زندانی کردن استفاده می شده است. غار لار ابعادی 2 در 2 دارد و دارای طول 30 متر است.
اگر قصد رفتن به روستای جهان برگ را دارید می توانید از دو راه استفاده کنید.
 اولین مسیر مربوط به تهران، لواسان، نارون، هنرک، افجه و سپس برگ جهان است.
 مسیر دومی نیز مربوط به تهران، جاجرود، سد لتیان، نیکنام ده و برگ جهان است.
 این جاده ها هر دو آسفالت شده اند و عبور از آنها هر دو به یک اندازه راحت است. می توانید در بین راه در فشم به استراحت بپردازید، فشم تا برگ جهان 20 کیلومتر فاصله دارد. اگر می خواهید کمی تنوع به خرج دهید می توانید در راه برگشت از جاده ی جاجرود بیایید. این جاده دارای طبیعت بسیار زیبا و خیره کننده است.
.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست