اماکن دیدنی تهران – پارک سرخه حصار (قسمت اول)

5K
اجاره آپارتمان مبله
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
از جمله پارک های ملی ایران می توان به پارک ملی سرخه حصار اشاره کرد.
این منطقه که در شرق تهران و در محدوده منطقه 13 شهرداری تهران واقع شده است یک سال پس از انقلاب اسلامی به دست سازمان محیط زیست سپرده شد.
قبل از این اقدام منطقه ی سرخه حصار به نام پارک ملی شناخته نمی شده، بعد ها سازمان محیط زیست با تقسیم کردن آن به دو قسمت، یکی برای اهالی منطقه به جهت تهیه مواد غذایی مورد نیاز دامداران خود و دیگری که بخش بسیار بزرگی است را بعنوان پارک ملی سرخه حصار نامگذاری کردند.
دو پارک ملی سرخه حصار و خجیر در نزدیکی هم واقع شده اند اما به دلایلی که از جمله آن ها می توان نزدیک تر بودن به شهر پارک سرخ حصار و راحت تر شدن ایاب و ذهاب به آن این پارک توریست های بیشتری را به خود جذب می کند.
پارک ملی سرخه حصار از منابع آبی متعددی بهره می برد. از آن جمله می توان به چشمه های این منطقه که نام های آن عبارت اند از: رزک، تاچال، بیدک، شش گوش، دره شریف، انجیرک و چشمه سوخته اشاره نمود.
علاوه بر چشمه ها این پارک از منابع آبی چاه ها نیز برخوردار است. مضاف بر موارد بالا می توان به منابع آبی که از رود جاجرود و رود دماوند گذر می کند نیز اشاره کرد.
بارش باران در منطقه های خجیر و سرخه حصار بسیار زیاد است که خود یکی از عوامل تعیین آب منطقه به حساب می آید.
 با این حال بارش باران در تمام مناطق آن یکسان نیست و در قسمت های اطراف قصر فیروزه کمتر و در ارتفاعات مجاور دره بیدکو بیشتر است.
پارک ملی سرخه حصار که دارای وسعت بسیار زیاد( بیش از نه هزار هکتار) می باشد دارای امکانات تفریحی زیادی است که به جذب توریست ها و زیباتر شدن محوطه ی پارک کمک می کند.
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
 از آن جمله می توان به آلاچیق ها که محل استراحت افراد است و آن ها می توانند با دوستان و یا خانواده ی خود وقت خود را در آنها بگذرانند؛ آبنمای سنگی، مسیری مخصوص دوچرخه سواری، مکان های مرتفع که بعضی از آن ها دارای ارتفاع بیش از دو هزار متر می باشند اشاره نمود.
 تپه ها  و دشت ها نیز به این پارک ملی جلوه ی زیبایی بخشیده اند.
علاوه بر قسمت هایی که گفته شد ساختمان هایی نیز در این پارک به چشم  می خورد که از آن جمله می توان به سالن کشتی، کمپ ترک معتادان، کلینیک گل و گیاه و… اشاره کرد.
پارک ملی سرخه حصار منطقه ای هموار نیست، این مکان دارای ناهمواری های بسیاری است.
 کوه های بسیاری در این محوطه ی بزرگ به چشم می خورد که از جمله آن ها می توان به کوه سه پایه، کوه بیدک، تخت تالق، کل خانی، شش گوش، سیاه غار، همروک اشاره کرد. پست ترین نقطه ی پارک دارای ارتفاع 1100 متر است و بلند ترین نقطه ی آن 2649 متر است.
پارک ملی سرخه حصار به دلایلی دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی می باشد.
 از جمله ی این دلایل می توان به ناهموار بودن پارک و دارای قسمت های پست و هموار بودن آن و همچنین نزدیکی به منطقه ی ورامین و تاثیر از کوهستان البرز اشاره کرد.
 منطقه ی گرمسیر پارک دارای پوشش گیاهی تاغ، گون، گز، اسپند، خارشتر، گونه های بالشتکی چون: کلاه حسن، چوبک، گون، گیاهان استپی چون درمنه و گیاهان دارویی مثل آویشن، کاکوتی، پونه کوهی، بومادران، قدوه و… است.
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله د رتهران با امکانات رفاهی کامل .

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست