ماده ۱-  تعریف واژگان

سامانه ایران ماوا : وب‌سایت با آدرس اینترنتی iranmavaa.ir  است که یک زیرساخت آنلاین و برای اجاره‌ی انواع اقامتگاه‌های مجاز میزبان، نقش بازاریاب را دارد.

اقامتگاه: انواع مکان‌ و اقامتگاه‌های میزبان که برای اقامت حداقل یک شب توسط مهمان از طریق سامانه ایران ماوا اجاره/رزرو می‌شود.

مهمان: به شخص حقیقی یا حقوقی اطلاق می‌شود که اقامتگاه مورد نظر خود را از طریق ایران ماوا رزرو و اجاره می‌کند.

میزبان: هر شخص حقیقی یا حقوقی (مالک یا اجاره‌دهنده اقامتگاه) که به واسطه انعقاد قرارداد با ایران ماوا به عنوان میزبان، امکان اجاره‌ی ملک و اقامتگاه مربوطه را به مهمانان از طریق سامانه ایران ماوا دارد. میزبان در صورتی که مالک اقامتگاه معرفی نشده باشد، بایستی از مالک اقامتگاه تاییدیه‌ی رسمی دریافت نموده و به قرارداد خود با ایران ماوا ضمیمه نماید.

رزرو: به انجام فرآیند تعیین اقامتگاه در بازه‌ی زمانی مورد نظر توسط مهمان و پرداخت وجه مورد نیاز به صورت صحیح و کامل برای اجاره‌ی اقامتگاه و در نهایت ثبت این درخواست به صورت موفق، اطلاق می‌شود.

قرارداد: به مجموعه شرایط توافق شده به صورت الکترونیکی یا مکتوب فی مابین ایران ماوا و میزبان اطلاق می‌شود که مطابق آن، شرایط لازم برای فراهم آمدن امکان رزرو اقامتگاه در سامانه ایران ماوا به انجام می‌رسد و برای طرفین لازم الاجراست.

کمیسیون: معادل ریالی درصدی معین از قیمت رزرو هر یک از اقامتگاه‌های میزبان در سامانه ایران ماوا است.

پنل میزبان: نرم‌افزاری که ایران ماوا جهت بارگذاری محتوا، مدیریت تهران سوئیت‌ها، مدارک شناسایی و سایر متعلقات در اختیار میزبان قرار می‌‌دهد و برخی اطلاعات مربوط به میزبان در آن نمایش داده می‌شود و راه ارتباط اصلی و رسمی ایران ماوا و میزبان است.

حساب کاربری میزبان: حسابی است که با اختصاص شناسه و رمز عبور به میزبان تعلق گرفته‌است و میزبان توسط آن به پنل میزبان دسترسی خواهد‌‌ داشت.

حساب اعتباری میزبان: کیف پول الکترونیکی متصل به حساب کاربری میزبان است. میزبان می‌تواند درخواست برداشت معادل ریالی اعتبار قابل برداشت خود را بدهد. همچنین در صورت نیاز میزبان، امکان پرداخت هزینه خدمات تهران سوئیت از این اعتبار نیز وجود دارد.

روزهای اوج سفر: تعطیلات نوروز، تعطیلات نیمه خرداد، تعطیلات ۲۲بهمن و روزهایی از تقویم است که دو یا چند روز تعطیلی متوالی وجود دارد.

امتیاز میزبان: هر میزبان در ایران ماوا بر اساس فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، امتیاز کسب یا از دست می‌دهد. این امتیاز مبنای ایران ماوا در بسیاری از تصمیم‌ها از جمله نمایش اقامتگاه‌های میزبان یا تغییر در کمیسیون اقامتگاه‌های وی است.

ماده 2- موضوع خدمات

موضوع خدمات، اقدام ایران ماوا به بازاریابی برای رزرو اقامتگاه میزبان‌ها در سراسر کشور از طریق نمایش و ارائه اقامتگاه در سامانه ایران ماوا مطابق قانون تجارت الکترونیک است.

ماده 3) شرایط و قوانین اقامتگاه

3-1) تار نمای ایران ماوا تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

3-2) همراه داشتن مدارک معتبر شناسایی در زمان ورود به اقامتگاه برای میهمان الزامی است.

3-3) در صورتی که میهمانان گرامی به صورت زوج و یا خانوادگی قصد استفاده از اقامتگاه را داشته باشند ارائه مدارک محرمیت به میزبان الزامی است.

3-4) برگزاری میهمانی و دور همی در اقامتگاه به هیچ عنوان مجاز نمی باشد.

3-5) میهمانان گرامی بدون هماهنگی با میزبان اجازه همراه آوردن سایر افراد به اقامتگاه را ندارند.

3-6) همراه داشتن حیوان خانگی در زمان اقامت میهمان در اقامتگاه ممکن نمی باشد.

3-7) در صورتی که خسارتی به لوازم موجود در اقامتگاه وارد شود، میهمان موظف به جبران خسارت خواهد بود.

3-8) ساعت تحویل واحدها 14 و زمان تخلیه 12 ظهر می باشد.

3-9) برسی شرایط فوق و صحت مدارک میهمانان بر عهده میزبان می باشد.

ماده 4- کمیسیون

4-1) شرح نحوه‌ی محاسبه‌ی کمیسیون:

4-1-1) در مواردی که رزرو به صورت آنلاین نمی باشد، مبلغ کمیسیون با توافق با مالک محاسبه می گردد.

4-1-2) امکان تغییر کمیسیون، هزینه‌ها و جریمه‌ها برای هر یک از اقامتگاه‌ها یا برای میزبان در هر زمان توسط ایران ماوا در پنل میزبان وجود دارد و میزبان قادر به مشاهده سوابق تغییرات آن خواهد بود.

4-1-3) تغییرات در کمیسیون، هزینه‌ها و جریمه‌ها قبل از اعمال، به میزبان اطلاع رسانی خواهد شد و ادامه روند رزرو توسط میزبان پس از اعمال تغییرات، به منزله پذیرش شرایط جدید است و در حکم قرارداد همکاری است که خود به خود با ادامه روند رزرو مورد توافق طرفین قرار گرفته‌است و نیاز به تشریفات امضا و ابلاغ جداگانه‌ای برای لازم الاجرا بودن ندارد. هم‌چنین در صورت اطلاع رسانی از سوی میزبان در رابطه با عدم پذیرش آن در مهلت مقرر، ایران ماوا می‌تواند علاوه بر تسویه حساب تا تاریخ مقرر، دسترسی وی به پنل میزبان را به حالت تعلیق درآورد.

4-1-4) مسئولیت مسائل مالیاتی هر یک از طرفین بر عهده همان طرف است.

4-1-5) وجه ناشی از رزرو اقامتگاه توسط مهمان به حساب تهران سوئیت واریز می‌شود و صدور فاکتور رزرو از سوی میزبان، توسط ایران ماوا در پنل کاربری میزبان‌ها صادر خواهد شد.

4-1-6) پرداخت‌های ایران ماوابه میزبان از طریق سامانه پایا به شماره شبای حساب بانکی اعلام شده توسط میزبان در پنل میزبان ایران ماوا که به نام میزبان است، انجام خواهد شد. میزبان با ثبت اطلاعات حساب بانکی خود در پنل میزبان، انتساب شماره شبای مذکور به خود را تصدیق می‌‌کند. در غیر این صورت، ایران ماوا مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. اسناد واریزی به حساب بانکی اعلام شده در پنل میزبان به منزله تسویه حساب ایران ماوا با میزبان خواهد بود. بدیهی است در صورت عدم ارائه اطلاعات حساب بانکی یا هرگونه مغایرت آن، کلیه مسئولیت‌ها شامل تاخیر یا عدم واریز وجه، بر عهده میزبان خواهد بود.

4-1-7) ایران ماوا بهای «رزرو‌های تایید شده» اقامتگاه‌ها را از مهمان دریافت کرده و پس از کسر حق‌الزحمه و سایر هزینه‌ها، به حساب اعتباری میزبان منظور خواهد کرد. ۵۰ درصد از این اعتبار به‌محض تایید رزرو به اعتبار قابل برداشت تبدیل خواهد شد و در صورت صدور درخواست برداشت توسط میزبان به حساب بانکی او از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد. تمام یا مبلغ باقی مانده از سهم میزبان از هر رزرو، به‌صورت خودکار یک روز قبل از ورود مهمان به حساب میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.

4-1-8) بر اساس قوانین حاکم در سامانه پایای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، درخواست‌های برداشت در روزهای غیر تعطیل که قبل از ساعت ۱۴ صادر شده باشند، در همان روز و در غیر این صورت در روز کاری بعدی انجام خواهد شد.

4-1-9) در صورت وجود مغایرت در محاسبات، میزبان می‌تواند طی یک هفته پس از انجام پرداخت، مراتب را به ایران ماوا جهت بررسی، به‌صورت رسمی اعلام نمایند. بدیهی است پس از این بازه زمانی، ایران ماوا در اعمال تغییرات با توجه به تبعات آن، مختار خواهد بود.

4-2)  نحوه‌ی محاسبه‌ی هزینه لغو رزرو توسط مهمان:

4-2-1) در صورتی که مهمان رزرو خود را لغو کند و بیش از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود به اقامتگاه باقی مانده باشد، پس از کسر 10 درصد کارمزد سایت، ۲۰ درصد مبلغ کل رزرو انجام شده به حساب اعتباری میزبان منظور می شود. این مبلغ یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.

4-2-2) در صورتی که مهمان رزرو خود را لغو کند و کمتر از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود به اقامتگاه باقی مانده باشد، کل مبلغ رزرو پس از کسر حق‌الزحمه‌ی ایران ماوا به حساب اعتباری میزبان منظور و یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.

4-2-3) در صورت لغو رزرو توسط مهمان در صورتیکه حداقل یکی از روزهای رزرو مسافر در روزهای اوج سفر باشد، کل مبلغ رزرو پس از کسر حق‌الزحمه‌ی ایران ماوا به حساب اعتباری میزبان منظور و یک روز قبل از ورود مهمان به‌صورت خودکار به حساب بانکی میزبان از طریق سامانه پایا واریز خواهد شد.

4-2-4) در مواردی که رزرو به صورت آنلاین نمی باشد، و رزرو توسط کارشناس سایت انجام می شود، و کمتر از 48 ساعت به تاریخ ورود به اقامتگاه باقی مانده ، فقط در صورت موافقت میزبان و پس از کسر کمیسیون سایت مبلغ بیعانه عودت می شود.

4-2-5) از انجا که سند پرداخت وجوه به میزبانان حداکثر تا ساعت ۱۶ تاریخ ورود بصورت کامل بسته میشود درصورتی که میهمان در لحظه تحویل محل اقامت (طبق قوانین سایت ساعت ۱۴) مغایرتی با اطلاعات سایت مشاهده نماید، حداکثر تا ساعت ۱۶ همان روز می تواند مراتب را تنها با دلایل مستند به پشتیبانی سایت اطلاع دهد تا در صورت اثبات مغایرت (تا حدی که قابل رفع یا جبران نباشد) وجوه پرداختی به حساب میهمان واریز گردد. بدیهی است در صورت دریافت کلید یا پس از پایان ساعت فوق یا ترک اقامتگاه بدون اطلاع و تاییدیه سایت استرداد هرگونه وجهی تنها با توافق میزبان و نظر کارشناس سایت امکانپذیر می باشد.

تبصره: مواد فوق در مورد لغو رزرو تنها در مواردی حاکم خواهد بود که میزبان در توضیحات فایل مربوطه، شرایط خاصی را تعریف نکرده باشد.

ماده 5) اطلاعات اقامتگاه‌ها و فرآیند رزرو

5-1) در صورتی که رزرو انجام شده توسط مهمان بین ساعت‌های ۹ تا ۲۳ انجام شود، میزبان تا ۲۰ دقیقه بعد از دریافت پیام رزرو جدید ثبت شده، باید تایید یا عدم تایید رزرو را به ایران ماوا اعلام کند. در غیر این صورت از طریق ایران ماوا با میزبان تماس گرفته خواهد شد و در صورت عدم امکان دسترسی و مکالمه با او، رزرو ثبت شده لغو خواهد شد. در خارج این ساعت‌ها، میزبان باید تایید یا عدم تایید رزرو را حداکثر تا قبل از ساعت ۹ صبح اعلام کند.

5-2) میزبان به موجب قرارداد خود با ایران ماوا ، مسئولیت تطابق محتوای اقامتگاه در سامانه ایران ماوا با کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کسب مجوزهای مربوطه را برعهده می‌گیرد.

5-3) رزرو و تحویل اقامتگاه به مهمان و فراهم کردن امکانات مورد نیاز، صرفا توسط میزبان صورت می‌پذیرد و ایران ماوا تنها زیرساخت انجام رزرو را فراهم می‌کند.

5-4) میزبان مسئول تولید، کنترل و بازبینی اطلاعات اقامتگاه‌ها و درج قیمت در پنل میزبانی خود در  سامانه ایران ماوا است.

5-5) میزبان مسئول انجام کنترل کیفیت (همسان بودن اقامتگاه با اطلاعات درج شده توسط میزبان، نظافت و موارد مشابه) اقامتگاه خود است و ایران ماوا تنها در صورت بروز هرگونه ادعا از سوی مهمان‌ها مبنی بر نامناسب بودن اقامتگاه یا عدم تطابق آن با اطلاعات ثبت شده، نسبت به بررسی موضوع اقدام خواهد نمود و بر مبنای نظر کارشناس‌های ایران ماوا، اقدامات لازم اعم از عودت مبلغ رزرو به مهمان از سوی میزبان صورت خواهد پذیرفت.

5-6) میزبان متعهد است در صورت هرگونه تغییر در اطلاعات اقامتگاه یا تقویم اقامتگاه جهت تعیین پر یا خالی بودن، در اسرع وقت نسبت به اعمال تغییرات در پنل میزبان اقدام نماید. در غیر این صورت مسئولیت کلیه خسارت‌های وارده به ایران ماوا و مهمان، بر عهده میزبان است.

5-7) قیمت‌های مندرج بر روی سایت ایران ماوا می‌بایست رقابتی و حداقل برابر با قیمت اقامتگاه‌های مشابه در سامانه ایران ماوا یا سایر سامانه‌های گردشگری (اعم از اینترنتی یا غیر اینترنتی) باشد.

5-8) در صورت تخلف میزبان برای نهایی ساختن رزرو مهمان شرایط زیر اعمال خواهد شد:

5-8-1) لغو رزرو از سوی میزبان

در صورتی که میزبان رزروی که قبلا تایید کرده‌است را لغو کند و بیش از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود مهمان باقی مانده باشد، از امتیاز میزبانی او کسر خواهد شد. اما در صورتی که کمتر از ۷۲ ساعت به تاریخ ورود مسافر باقی مانده باشد، علاوه بر کسر امتیاز میزبانی وی، میزبان متعهد می‌شود مبلغ رزرو را به‌صورت کامل توسط ایران ماوا به مهمان عودت داده و علاوه بر آن ۳۰ درصد مبلغ کل رزرو را به عنوان خسارت به ایران ماوا بپردازد.

5-8-2) دریافت وجه اضافی از مهمان

دریافت وجه اضافی از مهمان از جانب میزبان ممکن نیست. در صورت عدم تطابق اطلاعات ثبت شده توسط مهمان حین ثبت رزرو (مانند عدم تطابق تعداد نفرات و …)، مبلغ اضافی بایستی توسط مهمان به ایران ماوا واریز شود و ایران ماوا بر اساس قوانین خود تمام یا قسمتی از آن را به حساب قابل برداشت اعتباری میزبان منظور خواهد کرد.

میزبان متعهد می‌شود در صورت دریافت وجه اضافی از مهمان، دو برابر وجه دریافت شده را به عنوان خسارت به ایران ماوا بپردازد.

5-8-3) عدم تحویل اقامتگاه به مهمان

عدم حضور میزبان حین مراجعه‌ی مهمان یا عدم اجازه‌ی ورود به مسافر توسط میزبان میسر نیست مگر درصورتیکه مهمان مدارک شناسایی یا مدارک محرمیت برای زوجین را ارايه ندهد. میزبان متعهد می‌شود در صورت انجام این تخلف، مبلغ رزرو را کاملا به تهران سوئیت عودت داده و علاوه بر آن مبلغی معادل با هزینه ی رزرو را به عنوان خسارت به ایران ماوا بپردازد.

5-9) با توجه به تلاش ایران ماوا برای حفظ کیفیت خدمات خود از طریق کم‌تر شدن لغو رزروهای انجام شده، تهران سوئیت به ازای هر لغو توسط میزبان از امتیاز میزبانی او کسر خواهد کرد و در صورتیکه امتیاز میزبان از میزان معینی کمتر شود، ادامه همکاری خود با میزبان را متوقف خواهد کرد.

5-10) در صورت اشتباه میزبان و درج قیمت به بهای پایین‌تر از قیمت واقعی، وی متعهد است اقامتگاه  را با همان قیمت درج شده تحویل مهمان دهد یا با رضایت مهمان اقدام به تغییر قیمت کند. در هر حال پاسخگویی به مهمان در مراجع رسمی به عهده میزبان است.

5-11) در صورت اعمال تخفیف توسط میزبان، مبلغ تخفیفی از مبلغ متعلق به میزبان کسر شده و مابقی مبلغ به حساب اعتباری میزبان منظور خواهد شد. درصد حق‌الزحمه تهران سوئیت نسبت به مبلغ کل محاسبه خواهد شد.

5-12) در صورت اعمال تخفیف توسط ایران ماوا، مبلغ سهم به میزبان به حساب اعتباری ایشان منظور خواهد شد و هزینه‌ی تخفیف از سهم ایران ماوا کسر می‌شود.

ماده 6- مدت همکاری و فسخ آن

6-1) قرارداد میزبان با ایران ماوا از زمان انعقاد تا زمان اعلام فسخ هر یک از طرفین اعتبار دارد. هر یک از طرفین می‌تواند با اعلام به طرف مقابل قرارداد را فسخ نماید و در این فاصله طرفین باید تعهدات جاری و تسویه حساب خود را به نحو کامل انجام داده یا برای انجام آن به نحوی که مقتضی می دانند با توافق یکدیگر مهلتی تعیین نمایند.

6-2) ایران ماوا می‌تواند در مدت اعتبار قرارداد بنا به تشخیص خود یا بروز تخلفات میزبان، قرارداد را خاتمه داده و با اخطار قبلی یا بدون آن دسترسی میزبان به پنل میزبانی را معلق نماید. در این صورت تمامی حقوق و امتیازات اعطا شده از جانب ایران ماوا به میزبان متوقف خواهد شد و حق ایران ماوا برای رد درخواست مجدد همکاری با میزبان محفوظ است.

ماده 7- شرایط حاکم

7-1) طرفین موظفند کلیه اطلاعات محرمانه طرف دیگر از جمله اسناد حقوقی و توافق­نامه همکاری فی مابین را در زمان همکاری و پس از آن محرمانه نگاه دارند، مگر با دستور مراجع ذیصلاح قانونی.

7-2) هیچ یک از مواد و مفاد قرارداد همکاری به معنای شراکت یا وجود رابطه کارگر و کارفرمائی فیمابین میزبان و ایران ماوا نیست.

7-3) رزرو‌های انجام شده توسط مهمان، با توجه به اعلام تاریخ مساعد توسط میزبان در پنل میزبان،  برای وی قابل رؤیت است و میزبان موظف است رزرو‌های ثبت و پرداخت شده را با توجه به ضوابط و زمان تعیین شده در پنل خود، به صورت صحیح و کامل به انجام برساند.

7-4) در صورت بروز شرایط فورس ماژور (ماده ۱۳)، همکاری با میزبان به صورت موقت، متوقف می‌شود و رزروهای تایید شده، در صورت تمایل مهمان می‌تواند لغو شود و مبلغ آن به‌صورت کامل به وی عودت داده خواهد شد. لازم به ذکر است پس از رفع عوامل فورس ماژور، قرارداد به همان روال سابق ادامه می‌یابد.

7-5) کلیه ابلاغیه‌ها، اخطارها، پیام‌ها و مکاتبات ایران ماوا به میزبان از طریق پنل میزبانی اطلاع‌رسانی می‌شود. ایران ماوا مسئولیتی در خصوص عدم توجه یا عدم مشاهده پیام‌ها توسط میزبان نخواهد داشت.

7-6) در صورتی که در خصوص هر یک از شروط عدم مسئولیت یا نقض هر یک از مقررات کشور در رابطه با اجاره‌ی اقامتگاه، مسئولیتی بر ایران ماوا تحمیل گردد، میزبان موظف است که کلیه خسارات مادی و معنوی وارده بر ایران ماوا را جبران نماید.

ماده 8- حقوق  و تعهدات ایران ماوا

8-1) ایران ماوا مجاز است با عنایت به شرایط و سیاست‌های شرکت، در صورت نیاز شرایط و بندهای قرارداد را اصلاح نماید .هرگونه تغییر در شرایط قرارداد،در پنل کاربریذکر خواهد شد و در صورت ادامه همکاری میزبان از تاریخ اعلام تغییر شرایط ،به منزله قبول همکاری می باشد.

8-2) ایران ماوا آموزش‌های لازم را به میزبان جهت به‌روزرسانی فهرست اقامتگاه‌ها و به‌روزرسانی تقویم پر یا خالی بودن واحد اقامتی ارائه خواهد داد. تغییراتی که در نتیجه اجاره‌ی اقامتگاه ایجاد می­‌شود و هم‌چنین اطلاعات رزروهای انجام شده در هر لحظه برای میزبان از طریق پنل میزبان قابل مشاهده خواهد بود.

8-3) ایران ماوا می‌تواند محتوای ارائه شده توسط میزبان و محتوای پیوند داده شده با آن را به منظور ارزیابی و آزمایش مورد استفاده قرار داده و آن‌ها را در آرشیو خود نگهداری نماید.

ماده 9– حقوق و تعهدات میزبان

9-1) میزبان موظف به ثبت اطلاعات و ارائه مدارک درخواستی ایران ماوا خواهد بود و مسئولیت صحت اطلاعات و مدارک در خواستی به عهده میزبان می باشد.

9-2) میزبان موظف به مطالعه و رعایت کلیه‌ی قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌هایی که ایران ماوا در اختیار ایشان قرار داده‌است خواهد بود.

9-3) چنانچه میزبان در نتیجه استفاده مهمان‌ها از اقامتگاه مربوطه به هرگونه اطلاعات شخصی مهمان‌ها از جمله نام یا سایر اطلاعات و داده‌های شخصی آنان دسترسی پیدا کند، متعهد است:

الف- کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حریم خصوصی را رعایت نماید و در صورت نقض عواقب آن را بپذیرد.

ب- هرگونه گردآوری، استفاده و ذخیره اطلاعات مشتریان مجاز نمی باشد.

9-4) میزبان مسئول حفاظت از شناسه و رمز عبور پنل میزبانی اختصاص یافته به او است و مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی را که با شناسه او انجام می‌شود از قبیل محتوا گذاری، پذیرش، رد یا لغو رزرو‌ها، ارسال اطلاعات، تعیین پر یا خالی بودن اقامتگاه‌ها و سایر موارد ارتباطی را بر عهده خواهد داشت.

9-5) میزبان متعهد است در صورت  هر گونه تغییر اطلاعات تماس خود، آن را فوری به اطلاع ایران ماوا برساند و در غیر این صورت مسئولیت کلیه عواقب آن به عهده میزبان است.

ماده 10- خسارت‌ها

چنانچه از جانب میزبان خسارتی به ایران ماوا یا مهمان وارد آید، میزبان ضامن جبران خسارت است. بدیهی است شرایط این ماده، جدای از ماده جرایم این قرارداد است و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

ماده 11- حل اختلاف

11-1) حل اختلاف بین مهمان و میزبان: در صورت بروز هرگونه اختلاف در رابطه‌ی بین مهمان و میزبان در مورد محل اقامتگاه ، مورد اختلاف توسط ایران ماوا به عنوان داور مرضی الطرفین بررسی و نتیجه برای طرفین لازم الاجرا است.

11-2) حل اختلاف در تفسیر:

الف) در صورت بروز هرگونه اختلاف در رابطه با تفسیر مفاد و اجرای قوانین حاضرتفسیر ارائه شده توسط تهران سوئیت قابل پذیرش خواهد بود. ابتدا طرفین تلاش می‌­نمایند تا از طریق مذاکره، صلح و سازش مورد را مرتفع نمایند. در صورت لاینحل ماندن مورد اختلاف، حق مراجعه به مراجع ذیصلاح قانونی شهر تهران برای طرفین محفوظ خواهد بود.

ماده 12- حقوق مالکیت

کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت و کسب و کار مجازی ایران ماوا متعلق به تهران سوئیت می باشد.

ماده 13- اقامتگاه قانونی طرفین

نشانی و اقامتگاه قانونی ایران ماوا در وب‌سایت رسمی آن قید گردیده و اقامتگاه میزبان نیز همان آدرس محل سکونت است که در فرم پنل میزبان توسط ایشان ثبت شده‌است و هرگونه تغییر در نشانی و اقامتگاه باید به اطلاع طرف دیگر برسد.

ارسال هرگونه اعلانات، مکاتبات، اوراق عادی و رسمی به این نشانی‌ها، ابلاغ شده واقعی تلقی می‌شود.

ماده 14- فورس ماژور

به هنگام بروز حوادث فورس ماژور (غیر مترقبه) و سایر عوامل خارج از اختیار از قبیل (و نه محدود به) جنگ، اعتصاب، اغتشاش عمومی، صاعقه، آتش سوزی، زلزله، سیل، اثرات موضعی خورشید بر روی ماهواره‌ها، اشكالات ناشی از ماهواره‌ها، محدودیت صادرات و واردات، محدودیت تبادل ارزی با خارج، وضع قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های دولتی و مانند این‌ها تا زمانی كه وضعیت فوق‌العاده و تبعات آن برطرف نشده باشد به گونه‌ای كه انجام تعهدات و خدمات را برای یکی از طرفین غیر ممکن بسازد، مسئولیتی متوجه ایران ماوا نخواهد بود.

ماده 15– دستور‌العمل رسیدگی به تخلفات میزبان

فعالیت‌های غیر قابل انجام میزبان که منجر به کسر امتیاز می‌شود به شرح زیر است:

۱- درج اطلاعات اشتباه اقامتگاه در پنل میزبان

۲- درج اطلاعات اشتباه میزبان در پنل میزبان

۳- عدم تایید رزرو مهمان پس از ثبت رزرو

۴- عدم ارائه‌ی اقامتگاه به مهمان به صورت مناسب (نظافت و غیره)

۵- عدم رفتار و برخورد مناسب با مهمان

۶- عدم رسیدگی به مشکلات احتمالی مهمان حین اقامت

۷- دیر کرد در تحویل اقامتگاه

۸- عدم پاسخگویی به درخواست رزرو مهمان در زمان قانونی

 

لازم به ذکر است در صورت کسر امتیاز به ازای انجام هر یک از تخلفات بالا و رسیدن امتیاز به مقداری غیر قابل قبول از جانب ایران ماوا، امکان ادامه‌ی همکاری ایران ماوا و میزبان مربوطه میسر نخواهد بود و قرارداد همکاری بین طرفین، فسخ خواهد شد.

فهرست