آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه الزهرا – قسمت دوم

5K
اجاره آپارتمان مبله در تهران

 برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.در این دوران تحولاتی در این دانشگاه بوجود آمد که از آنها می توان به تاسیس رشته های جدید اشاره کرد. در این بین رشته های زیر تاسیس شدند:

الهیات، تاریخ، ادبیات عربی، زبانشناسی، آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و… رشته های دیگری نیز هستند که در همین دانشگاه تاسیس شدند که برای رعایت اختصار مطلب از ذکر آنها خودداری می کنیم.  این دانشکده 1219 دانشجو دارد که در شش دوره ی کارشناسی ارشد و سه دوره دکتری تحصیل می کنند.

از دانشجویان این دانشکده 70 درصدشان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی و بقیه مشغول تحصیلات تکمیلی هستند. اعضای هیات علمی این دانشگاه عبارت اند از 52 نفر که سه استاد تمام، هجده دانشیار، بیست و پنج استادیار و شش مربی آنها را تشکیل می دهند.

دانشکده الهیات دارای سابقه ی زیادی می باشد که در طول سالها دچار تغییرات زیادی شده است. از جمله اینکه در سال 1373 دانشکده علوم تربیتی از دانشکده الهیات مجزا شد. در سال 1380 نیز دانشکده الهیات از ادبیات جدا شد که پس از آن دانشکده ی الهیات در پنج گروه آموزشی مشغول یه کار شد.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران

این پنج گروه عبارت بودند از: رشته ی علوم قرآن و حدیث، رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی و تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی. این دانشکده 29 عضو هیات علمی دارد. دانشجویان این قسمت نیز 764 نفر می باشند. امکانات آموزشی این قسمت عبارت اند از: بیش از 8500 کتاب و نشریات مرتبط، دستگاه های سمعی و بصری، مرکز کامپیوتر و…

دانشکده تربیت بدنی نیز  در سال 1373 تاسیس شد که در سه گروه آزاد، دبیری و معلولین فعالیت می کند. اولین پذیرش مربوط به سال 1374 می باشد که در این سال 56 نفر متقاضی را پذیرش کرد. جانبازان و معلولین از سال 1376 در این دانشگاه پذیرش شدند. بعد ها در سال 1382 در مقطع کارشناسی ارشد رشته ی فیزیولوژی ورزشی تشکیل داده شد و تا کنون نیز به فعالیت خود در این زمینه ادامه داده است.

دانشکده های علوم اجتماعی و علوم اقتصادی این این دانشگاه با یکدیگر ادغام شده اند و دانشکده ی علوم اجتماعی و اقتصادی را تشکیل داده اند. از بدو تاسیس دانشگاه این دانشکده بوده است و در گرایش های منشی گری و حسابداری فعالیت می کرده است. این گرایش ها خود به دو رشته ی مستقل تقسیم می شده اند.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.

این دو رشته خدمات اداری و حسابداری بوده اند. اعضا هیات علمی این دانشگاه 48 نفر هستند. این دانشگاه دارای 1178 دانشجو می باشد و تعداد اعضای کارمندان خدمات آموزشی نیز 25 نفر می باشد. امروزه رشته های دیگری از جمله حقوق، مدیریت و… به این دانشکده افزوده شده است.

 دانشکده ی هنر این دانشگاه نیز رشته های پژوهش هنر، طراحی صنعتی، گرافیک، نقاشی، طراحی پارچه و لباس، صنایع دستی و پژوهش هنر فعالیت می کند. در بین این رشته ها، دانشکده ی هنر در رشته ی پژوهش هنر در مقطع دکتری نیز فعالیت دارد و بقیه ی رشته ها را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریش می کند.

دانشگاه الزهرا دارای دانشکده های دیگری نیز می باشد که از آن جمله می توان به دانشکده علوم تربیتی، علوم ریاضی، علوم زیستی، فیزیک شیمی و فنی مهندسی می باشد. اطلاعات بسیاری درباره ی این دانشکده ها موجود می باشد که ما در اینجا برای رعایت اختصار از ذکر آنها خودداری می کنیم.

 هر کدام از این دانشکده ها دارای اعضای هیات علمی مخصوص به خود هستند و  گروه خدماتی آموزشی جداگانه ای نیز دارند. دانشگاه الزهرا دانشگاهی بسیار زیبا و سرسبز می باشد که در منطقه ی ده ونک قرار دارد. این دانشگاه بسیار بزرگ و زیبا هر ساله  دانشجویان بسیاری را فارغ التحصیل می کند.

پیش از انقلاب دو تن از روسای این دانشگاه عبارت بودند از: دکتر کریم فاطمی و دکتر شاهرخ امیر ارجمند.

پس از انقلاب نیز روسای این دانشگاه عبارت بودند از: حسین نمازی که از سال 1357 تا 1360 در این زمینه فعالیت داشت، محمد حسین حجت الاسلامی، مجتبی شمسی پور،  نجفقلی حبیبی که از سال 1360 تا 1362 ریاست را برعهده داشت و پس از آن محمد ابراهیم موحدی، ثریا مکنون، حسین ظهور و…

نخستین زنی که ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت همانطور که اشاره شد دکتر ثریا مکنون بود. بیشترین مدت ریاست نیز متعلق به دکتر زهرا رهنورد با هشت سال سابقه می باشد.

مطالب بیشتری درباره ی این دانشگاه موجود می باشد که می توانید با مراجعه به سایت های دیگر از آنها مطلع شوید. در اینجا به خاطر مفصل بودن متن از ذکر آنها خودداری کردیم.

اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست