آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه صنعتی شریف(قسمت دوم)

3K
اجاره آپارتمان مبله در تهران

 برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.در آن سال ها موانع بسیاری برای ایجاد دانشگاه وجود داشت که مجتهدی از تمامی آنها آگاه بود.

این موانع عبارت بودند از: دفع وابستگی دولت به همراه قوانین. بودجه ی کم که به او اجازه ی استخدام استادان مورد نیاز را نمی داد، اجازه ی  خرید لوازم مورد نیاز را نمی داد و همچنین به همین دلیل بودجه ی کم اجازه ی باز نمودن درهای دانشگاه پس از چند ماه را پیدا نکرد.

در آن سال ها موانع بسیاری برای ایجاد دانشگاه وجود داشت که مجتهدی از تمامی آنها آگاه بود. این موانع عبارت بودند از: دفع وابستگی دولت به همراه قوانین. بودجه ی کم که به او اجازه ی استخدام استادان مورد نیاز را نمی داد، اجازه ی  خرید لوازم مورد نیاز را نمی داد و همچنین به همین دلیل بودجه ی کم اجازه ی باز نمودن درهای دانشگاه پس از چند ماه را پیدا نکرد.

اولین جذب دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف پس از استخدام 50 عضو هیات علمی در سال 1345 بود که تعداد دانشجویان جذب شده 400 نفر بود. رشته های ابتدایی این دانشگاه نیز عبارت بودند از: مهندسی برق،مهندسی مکانیک،مهندسی شیمی ومهندسی متالورژی.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران

پس از آن دانشکده های فیزیک، علوم ریاضی و مدیریت صنعتی و اقتصاد مهندسی ایجاد شدند و در سال بعد نیز یعنی در سال 1348 دانشکده ی شیمی را تاسیس کردند. دانشکده ی مدیریت صنعتی و اقتصاد مهندسی پس از جذب دانشجو به دانشکده مهندسی صنایع تغییر نام داد. بعدها دانشکده مهندسی سازه نیز در این دانشگاه تاسیس شد.

در واقع دانشگاهی که با عنوان دانشگاه آریامهر شناخته می شد یک شعبه در تهران و شعبه ی دیگرش در اصفهان بود. بعد ها به احترام مجید شریف واقفی، فردی که پیش از انقلاب کشته شد نام واحد واقع در تهران را دانشگاه شریف گذاشتند. لازم به ذکر است که مجید شریف واقفی از فارغ التحصیلان دوره اول مهندسی برق بود.

 دانشگاه صنعتی شریف تهران از دانشگاه های جوان کشور می باشد. همانطور که محمدرضا شاه خواستار ایجاد یک ام آِ تی در کشور بود دانشگاه صنعتی شریف بر اساس ساختار ام آی تی آمریکا ساخته شد و معمار اصلی آن نیز حسین امانت بود.علاوه بر دانشگاه آریامهر تهران، آریا مهر اضفهان نیز بر اساس ساختار ام آی تی آمریکا بود.

از وقایع سیاسی این دانشگاه می توان به خاکسپاری شهدای دفاع مقدس در دانشگاه و اعتراضات پس از آن اشاره نمود.

از جمله افراد شاخص جهانی که از این دانشگاه دیدن کرده اند می توان به: دانشمندان ودانشگاهیان برجسته بین‌المللی ازاین دانشگاه بازدید و در آن سخنرانی کرده‌اند که از آن جمله بازدید جوزف تیلور و توماس شلینگ در سال  ۱۳۸۶، برتون ریشتر در خرداد ۱۳۸۷، رئیس انجمن دانشگاه‌ های آمریکایی به همراه چند تن از رؤسای چند دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه‌ های کُرنِل، کارنِگیمِلون ، فلوریدا، مِریلند، رایسو کالیفرنیا دیویس درسال۱۳۸۷، برنده نوبل فیزیک، کنستانتینن ووسلوف و سدریکویلانی درسال۱۳۹۴ اشاره کرد.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.

در سال 1388 طی بیانیه ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری جنبشی شکل گرفت که در آن 125نفر از استادان دانشگاه خواستار اجرای عقلانیت در مدیریت کشور شدند و در آن بیانیه از موضاعات زیر انتقاد زیادی به عمل آمد:

 خارج کردن تدریجی متخصصان با تجربه ازدایرهٔ تصمیم‌گیری، عدم ثبات مدیریتی، گسترش واردات کالاهای مصرفی به بهای ضربه به تولیدات داخلی، به رکود کشاندن اقتصاد برای جبران اسراف‌ کاری‌ها وبی برنامگی‌های گذشته، عدم بهبود شاخص ‌های رشد و بیکاری وتورم با وجود درآمدهای کلان نفتی، پسرفت شاخص‌های خط فقر و نابرابری‌های اقتصادی وگریختن از حسابرسی و قوانین مصوب، تنزل گفتمان اجتماعی صرفاً به دادوستدهای پولی با وجود ادعاهای ارزشمدارانه، تکیه برشعارهای عوام ‌پسند نظیرمبارزه با مافیا ومظلوم‌ نمایی با وجود دراختیار داشتن تمام ابزار قدرت، تحقیر مردم وسعی در تطمیع آنان به نام عدالت ‌طلبی از خزانه ملی، شکستن حرمت بزرگان واندیشمندان وهمچنین سوءاستفاده ازاحساسات پاک دینی و عدالت ‌طلبانه مردم درجهت فعال کردن شکاف‌های فرهنگی و طبقاتی، با ایجاد تضاد و تفرقه درسطح ملی.

بیانیه ای که به آن اشاره شد از جمله بیاناتی بوده که تاثیر بسیاری در مطبوعات منتقد دولت داشته است وکه در آن رِؤسای دانشکده های مکانیک، برق، کامپیوتر، عمران، مهندسی، نفت، شیمی و… شرکت داشتند و همچنین استادان به نامی همچون  یحیی تابش، جواد صالحی، محمدعلی نجفی، محمداردشیر، حسام الدین ارفعی، فرهاد اردلان، مهدی بهادری نژاد، محمد قدسی، علینقی مشایخی وحسین معصومی همدانی و… آن را امضا زدند.

دانشگاه صنعتی شریف نه تنها یکی از بهترین دانشکده های کشور است بلکه جزو برندهای برتر کسور نیز می باشد. این دانشگاه جزو 100 برند برتر کشور می باشد.

اکنون در سال 1397 عمر دانشگاه 52 سال است که دو سال پیش یعنی در سال 1395 جشن 50 سالگی دانشگاه در سالن تربیت بدنی برگزار شد. در هر کدام از دانشکده ها نیز جشن جداگانه ای برگزار گشت. در این جشن و در قسمت اصلی آن یعنی سالن تربیت بدنی بزرگان و فارغ التحصیلان زیادی در آن سخنرانی کردند که از آن جمله می توان به: عادل فردوسی پور، دکتر جواد صالحی، جمال الدین گلستانی و… اشاره کرد.

اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست