آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه علوم پزشکی تهران(قسمت سوم)

2K
اجاره آپارتمان مبله تهران
امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
اولین دانشکده ای که به محل اصلی خود انتقال داده شد، دانشکده ی پزشکی بود که سه سال پس از اتمام ساخت دانشگاه (سال 1316) به مکانی که برای آن مقرر شده بود، انتقال یافت.
اولین بخشی از دانشگاه که ساخته شد و به بهره برداری رسید، تالار تشریح بود که در آن زمان دستگاه ابن سینا نامیده می شد. این تالار در بهمن ماه سال 1313 افتتاح گردید.در نتیجه افتتاح دستگاه ابن‌سينای دانشكده پزشكی در واقع افتتاح دانشگاه تهران است.
بنابراین می توان گفت که شروع ساختمان دانشكده طب، در واقع شروع بنای دانشگاه تهران است. ساير بخش‌های دانشكده‌های پزشكی و داروسازی و دندانپزشكی نيز در اين زمان البته با كمی تأخير در دست ساختمان بودند.
دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای واگذاری  رشته ی پزشکی  و وابسته های آن به وزارت بهداشت ایجاد شد. این امر پس از تصویب در مجلس و بدنبال قانون تاسیس وزارت بهداشت عملی شد. در پی این امر دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از دانشگاه تهران جدا شد و به همراه تعدادی از رشته های مربوط به پزشکی و همچنین خود پزشکی فعالیتی مستقل از دانشگاه را آغاز کردند.
بعد ها وظایف بیشتری بر دوش دانشگاه علوم پزشکی نهاده شد که می توان از آن ها به ارائه ی خدمات درمانی و نظارت بر امر درمان اشاره کرد.
مکانی که در آن تالار تشریح و تالار ابن سینا قرار داشت زمینی به وسعت 2000 متر مربع بود که در شمالی ترین نقطه ی شهر تهران قرار داشت. دانشکده علوم پزشکی تهران رشته های زیادی دارد و به طبع دانشکده های زیادی نیز دارد. از جمله رشته ها و حرفه های این دانشگاه می توان به داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت و… اشاره کرد که همگی دارای دانشکده نیز می باشند.
 ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
علاوه بر موارد نامبرده دانشگاه ابوریحان و دانشکده ی پیراپزشکی نیز در این مجموعه قرار دارند. به دلیل کمبود مکان، دانشکده هایی که پس از موارد نامبرده تاسیس شدند در مکان های دیگری قرار گرفتند که از آن موارد می توان به دانشکده توانبخشی در پیچ شمیران و پرستاری و مامایی در نزدیکی بیمارستان امام خمینی اشاره کرد.
خوابگاه های این دانشگاه نیز به نام مجموعه ی کوی دانشگاه شناخته می شود. این مجموعه در منطقه ای سرسبز و دارای درختان زیاد قرار دارد. در مجاورت کوی دانشگاه مناظر طبیعی مشاهده می شود.
این منطقه که محل اسکان برخی دانشجویان شناخته می شود در نزدیکی پردیس اصلی ساخته شده است.
از مهمترین مراکز درمانی کشور، بیمارستان های وابسته به این دانشگاه هستند. همچنین این دانشگاه دارای چندین ایستگاه تحقیقاتی می باشد که  در 11 استان کشور قرار دارند.
این ایستگاه ها همگی وظیفه ی انجام کارهای تحقیقاتی و رسیدگی به مسائل بهداشتی استانی که در آن واقع شده اند را بر دوش دارند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست