آشنایی با محله های تهران – امام زاده حسن(قسمت دوم)

2K
اجاره آپارتمان مبله تهران
امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
بسیاری از اراضی کشاورزی این منطقه با شروع اصلاحات ارضی به مناطق مسکونی تبدیل شد و بسیاری برای زندگی به اینجا آمدند. این روند تغییرکاربری زمین ها از سال 1340 شروع شد و تا 1348 عده ی زیادی در منطقه ساکن شدند. اما این روند پایانی نداشت و بعد از 1348 نیز تا سال 1358 تمامی اراضی منطقه تغییر یافت و کاربری کشاورزی خود را از دست داد.
قبل از انقلاب سال 1357 اطراف امامزاده قبرستان بود که بعد از انقلاب از بین رفت و به پاساژ تبدیل شد. اکنون نیز پاساژ های اطراف امام حسن بعنوان یکی از مراکز خرید لباس تهران شناخته می شود. مکانی نیر که امامزاده در آن قرار دارد در گذشته محل پارک سوار درشکه ها از امامزاده تا خط راه آهن بوده است.
 زمانی که مناطق اطراف دچاراصلاحات ارضی نشده بودند و هنوز به شکل کشاورزی بودند به دلیل وجود قماربازها و زورگیرها مناطق خطرناکی به شمار می آمدند. قتل های بسیاری نیز در این منطقه رخ می داده است.
بسیاری از ساختمان های این محله کاربری قدیم خود را از دست داده اند و دچار اتفاقات جدیدی شده اند. برای زمین که زیر پل در خیابان امین الملک بوده به جای پارکینگ استفاده می شده و بعد ها تغییر کاربری داده و به بازار میوه و تره بار تبدیل شده است.
یا شاهد دیگری بر این ماجرا پاساژ نسیم است که سال های پیش با نام گرمابه ی غلامعلی شناخته می شده است و امروزه بعنوان مرکز فروش کفش. بن بست های فراوان، همچنین خیابان ها و معابر کم عرض از مشکلات جدی محله به حساب می آیند.
به گفته ی یکی ازمعتمدین محل، قبل از انقلاب در این محله یک مدرسه ای بود که بعد ها تبدیل به فروشگاه بزرگ ایران شد و امروز نیز به همان شکل است. وی همچنین اذعان می دارد که بیشتر منطقه زمین های مزروعی و کشاورزی بوده است که به مرور زمان تغییر شکل یافته و به ساختمان های مسکونی یا تجاری تبدیل شده. محل تجمع اراذل و اوباش منطقه نیز قهوه خانه ای بوده است که بعد ها یک مبل سازی جای آن را گرفت. گاراژ ها نیز همگی به مرور زمان به مراکز تجاری تبدیل شدند. در پی تغییرات بوجود آمده در این محله تمامی فضای سبز منطقه نیز از بین رفت و به جای آن ساختمان ها آمدند.
عمده ی قشر ساکن محله را کارگران تشکیل می دهند.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
سابقه ی سکونت مردم در اطراف امامزاده حسن بیشتر از سابقه ی زندگی در بقیه ی مکان های محله است. این محله دارای 53 و نیم هکتاروسعت می باشد که 20.5 درصد از مساحت ناحیه و6.5 درصد از مساحت منطقه را به خود اختصاص داده است. این محله به صورت دو مثاث شمالی و جنوبی است که حول محور امین الملک قرار دارد.
خیابان امین الملک به دلیل مغازه های که در خیابان است و بافت تجاری که دارد در شهر آوازه پیدا کرده است و مردم همه روزه برای تفریح و یا خرید کردن به این خیابان می آیند.
اکنون به بررسی جهات جغرافیایی این محله و اینکه از هر جهتی به چه جایی راه دارد می پردازیم: محله ی امامزادهحسن از شمال به خیابان قزوین از شرق به خیابان مهمان نوازان، از جنوب به خط راه آهن تهران تبریز و از غرب نیز به خیابان لقمان محدود است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست