آشنایی با محله های تهران – بهارستان

3K
اجاره سوئیت مبله در تهران
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
بسیاری از اماکن تهران که در گذشته به وجود آمده بود امروزه نیز پابرجاست، از آنها می توان به میدان بهارستان اشاره کرد. این میدان در زمان رضاخان به وجود آمد که البته نام ابتدایی آن بهارستان نبود بلکه نگارستان بود.
 نام این میدان یعنی نگارستان از کاخ و باغ نگارستان که در شمال میدان قرار داشت گرفته شده بود. فتحعلی شاه قاجار احداث کننده ی این کاخ می باشد که البته آنرا برای زندگی تابستانه ی خود ساخت.
بیشترین اهمیت این میدان که اکنون به عنوان بهارستان شناخته می شود، جنبه های سیاسی آن است. دو ساختمان بسیار مهم کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای ملی در این مکان واقع شده اند.
 همچنین ساختمان وزارت ارشاد نیز در قسمتی از این منطقه واقع شده است. بازار ساز فروش های تهران در این منطقه است. از جهت شمال به خیابان بهارستان و خیابان فخرآباد، از شرق به خیابان مجاهدین اسلام، از جنوب به محله ی سرچشمه و از غرب نیز به خیابان جمهوری اسلامی و باغ سپهسالار محدود می شود. این منطقه دارای خط مترو است و اگر زمانی قصد رفتن به آنجا را کردید می توانید از مترو استفاده کنید زیرا بهترین راه است.
بهارستان نظاره گر رخداد های تاریخی بسیار می باشد. زمانی که مجلس مشروطه تازه شکل گرفته و بگو مگو هام کشمکش های بین شاهان خودکامه و نماینده های مردم را به خود دیده است. از جمله رخدادهای مهم آن زمان می توان به به توپ بستن مجلس توسط قزاقان تحت فرمان لیاخوف روسی، راهپیمایی های مردمی، راهپیمایی مخالفین مصدق، ترور میرزا علی اضغر اتابک و… اشاره کرد.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا
گرد میدان بهارستان سه باغ قرار داشته اند، این ساه باغ عبارت اند از:
  • بهارستان
  • نگارستان
  • باغ نظامیه
باغ بهارستان محل قرار گیری عمارت مسکونی سپهسالار بوده است و بعدها در اختیار مجلس شورای ملی گذاشته شد. در باغ نظامیه نیز عمارت مسعودیه قرار داشت. باغ نگارستان نیز در بخش شمالی این میدان واقع شده بود.
بالاتر گفته شد که این میدان محل مبارزات سیاسی بوده است. در دوزان قاجار به توپ بستن مجلس، ترور علی اضغر اتابک و… در این منطقه به وقوع پیوست و در زمان محمدرضا شاه نیز کودتای غلیه مصدق در این منطقه رخ داد.
علاوه بر اتفاقات نامبرده چیزهای دیگری نیز در این مکان ضورت گرفته است که در صورت کنجکاوی می توانید برای آنها در اینترنت جستجو کنید. در دوران فتحعلی شاه در میدان بهارستان شتر قربانی می کردند و نخستین جشن سالیانه ی مشروطه نیز در اینجا صورت گرفت.
تا اینجا به معرفی میدان بهارستان پرداختیم اکنون به چند خیابان که از میدان توپخانه منشعب می گردند می پردازیم: این دو خیابان عبارت اند از خیابان های سعدی و خیابان امیرکبیر.
خیابان اول یعنی سعدی در سالهای اخیر این نام را به خود گرفته است. در ابتدا نام آن لختی بود. وجه تسمیه ی آن عبور دزدان ازین منطقه بوده است. آنها جیب هر عابری را می زدند و به اصطلاح لخت می کردند برای همین این خیابان، خیابان لختی نام گرفته است. خیابان لختی یا همان سعدی از میدان توپخانه منشعب می گردد.
 این خیابان بعد از قطع کردن درختان لاله زار در زمان ناصرالدین احداث شد. خیابان لختی تا میدان استقلال امتداد دارد .
خیابان دیگری که از میدان توپخانه منشعب می گردد، خیابان امیرکبیر است. این خیابان در ابتدا چراغ گاز نامیده می شد و بعدها به دلیل اینک نام چراغ گاز به چراغ برق تغییر یافت، نام این خیابان نیز چراغ برق شد. بعد ها به تبع تغییر نام بسیاری از خیابان ها و کوچه ها نام این خیابان را نیز امیر کبیر گذاشتند.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست