آشنایی با محله های تهران – سوگلستان

6K
اجاره آپارتمان مبله
برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
هر روزه در تمام جهان افراد زیادی چشم می گشایند و همچنین افراد زیادی هم می میرند.
 تعداد کسانی که می میرند بسیار زیاد است وهر روزه بر افراد مدفون در قبرستان ها اضافه می شود. با توجه به اینکه بسیاری از قبرستان ها کهنه می شوند و زمین آنها دیگر قابل استفاده نیست و از طرفی شهرها در حال گسترش اند، گاهی اوقات مجبور به تخریب قبرستان می شوند تا بتوانند کارهای دیگری بر روی زمین آنها انجام بدهند. در کشور خودمان نیز این موضوع در شهرهای مختلف به وفور دیده می شود.
یکی از مناطقی که این اتفاق در آن رخ داده است شمیران می باشد.
 در قسمتی که مردم آن را در گذشته سوگورستان می نامیدند و مرده هایشان را در آنجا خاک  می کردند شاید برای بسیاری اهالی ترسناک باشد که در زیر جایی که زندگی می کنند روزگاری قبرستانی بوده باشد.
 بعدها نام این منطقه از سوگورستان به سوگلستان تغییر یافت. این منطقه در واقع قسمتی از روستای بوجان که از توابع شمیرانات بوده است می باشد.
قدیمی های محله تعریف می کنند آن زمان ها که هنوز سوگورستان به این روز نرسیده بود و حالت قدیمی اش را حفظ کرده بود قبرهای بسیار قدیمی در محله دیده می شد که عمر بعضی از آنها به هزاران سال می رسیده است.
ساختمانی در محله وجود نداشته ولی در عوض پر بوده است از زمین های کشاورزی و امثالهم. قدیمی ها همچنین تعریف می کنند که استخر بزرگی در منطقه بوده است که برای آبیاری زمین ها از آن بهره می بردند. در دهه ی 40 هیچ ساختمانی در ممنطقه دیده نمی شد و ساختمان سازی در این منطقه از سالهای 60 شروع شد و ادامه یافت. بیشتر ساکنین محله را افرادی تشکیل می دهند که ییلاق قشلاقی به محله می آیند. روایاتی در باره ی عمر این روستا موجود است که عمر آن را تا 3000 سال تخمین می زند.
 یکی از اهالی قدیمی محله به نام سید قاسم علی میرزایی می گوید که شیارهای موجود بر روی زمین بقایای قبرهای قدیمی می باشد که در آنجا وجود داشته اند. لازم به ذکر است که بگوییم سوگورستان به معنی بیا به سوی گورستان می باشد.
کمی درباره ی شکل امروزی محله بگوییم. این محله در بلندی قرار دارد و وارد محله که می شویم با 30 خانه ی ویلایی روبه رو می شویم که اطراف آنها پر است از باغ های گیلاس، سیب، آلبالو، گردو و…
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
در بین این ساختمان ها نیز جاده های آسفالته قرار دارد.
عقیده ای که این اجازه را به مردم داد تا بتوانند بر روی قبرستان ساختمان سازی کنند این بوده که می گفتند با گذشت سی سال از مدفون شدن یک مرده، می توان قبرش را نابود کرد.
البته قبل از این عقیده ی دیگری غالب بوده که گفته می شده است نباید بر روی زمینی که مرده در آن است کشاورزی کرد.
همین موضوع موجب سالم ماندن گورها تا سالیان سال شده بود. اما جنبه ی منفی که از بین بردن قبرها داشت این بود که با از بین بردنشان بسیاری از هویت قدیمی محله نیز از بین برده شد. بسیاری مطالعات تاریخی که می توانست در اینجا انجام  بگیرد و یا حتی شاید موجب پیدا شدن اشیای تاریخی گرانبها می شد با از بین بردن قبرها و ساختمان سازی غیر ممکن شد.
این گورستان های قدیمی که به نوعی نمایان کننده ی فرهنگ و گذشته ی روستا می باشند با از بین رفتن فرهنگ قدیمی را نیز با خود به اعماق خاک ها بردند. امروزه این منطقه حال و هوای دیگری دارد و گویی زندگی در آن بیش از مرگ در جریان است.
برای رفتن به این روستا باید ابتدا به سمت بلوار امام خمینی از لواسانات حرکت کنید. سپس وارد خیابان اسدیان می شوید و پس از آن وارد جاده کند می شوید. پس از آن به جاده ی شهید لواسانی وارد می شوید و در سمت چپ محله ی سوگورستانی های قدیم و یا سوگلستانی جدید را در آنجا مشاهده می کنید.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست