آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه خوارزمی(قسمت دوم)

2K
اجاره سوئیت در تهران

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید . از این تاریخ تا  آذر 1388 کارکرد دانشگاه تنها پذیرش دانشجویانی بود که داوطلب دبیری بودند. در بین این سالها ساختمانی در جاده قدیم شمیران اجاره شد و دانشسرا در آن استقرار یافت و چاپخانه نیز در همانجا تاسیس شد.

در سال 1342 در 31 مرداد ماه دانشسرای عالی انحلال یافت و سازمان تربیت معلم و تحقیقات تربیتی به جای آن تاسیس شد که عکس این اتفاق یعنی تبدیل دوباره ی سازمان تربیت معلم به دانشسرای عالی ئر سال 1346 پس از ایجاد وزارت علوم و آموزش عالی صورت گرفت. پس از این امر، دانشسرا زیر نظر وزارتخانه قرار گرفت.

در سال 1353 بار دیگر نام دانشگاه به دانشگاه تربیت معلم تغییر یافت و اداره ی آن نیز به شکل هیات امنایی شد. بعدها با تبدیل شدن به دانشگاه دانشسراهایی در شهرهای زاهدان، سنندج و یزد تاسیس شدند و مدارس علوم اراک و کاشان تحت پوشش دانشگاه قرار گرفتند  و در سال 1366 دانشگاه سبزوار و در سال 1368 دانشگاه تبریز تاسیس شد.

واحدهای وابسته ی دانشگاه همگی با تصویب شورای گسترش اموزش عالی در سال 1369 همگی منفک و مستقل شدند. نام دانشگاه از سال 1390 به دانشگاه خوارزمی رسما تغییر یافت. تا این زمان نام دانشگاه تربیت معلم بود. دانشگاه علوم اقتصادی نیز در این دانشکده از سال 1393 ادغام شد.

ابتدا دانشگاه خوارزمی زیر نظر کارشناسان فرانسوی بود وبعدها از سال 1973 هجری تا انقلاب 1357 زیر نظر دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس قرار گرفت.

نامهایی که این دانشکده از زمان تاسیس تا به کنون داشته است عبارت بودند از:

دارالمعلمین مرکزی، دارالمعلمین عالی، دانشسرای عالی، وحدت دانشسرای عالی با دانشگاه تهران، دانشسرای عالی یک واحد دانشگاهی مستقل در دانشگاه تهران، استقلال دانشسرای عالی، سازمان تربیت معلم و تحقیقات تربیتی، دانشسرای عالی، دانشگاه تربیت معلم، دانشگاه خوارزمی.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران دانشگاه خوارزمی دارای دو پردیس است که یکی از آنها در تهران و دیگری در کرج واقع شده است. پردیس تهران این دانشگاه در خیابان مفتح جنوبی با مساحت دو هکتار است که مهندسی ساختمان آن به دست مهندسی روسی به نام نیکلای مارکف بوده است.

پردیس کرج دارای وسعت بسیار بیشتری می باشد که در حدود 270 هکتار است. این پردیس در منطقه ی حصارک قرار داشته که از سال 1355 شروع به ساختن آن کردند. پردیس کرج دارای ساختمان های مسکونی سازمانی استادان و کارکنان، 23 بلوک خوابگاه، استخر، مجتمع ورزشی، ساختمان مرکزی و دانشکده ها می باشد.

 کتابخانه مرکزی و سالن همایشات در بهمن ماه 1387 شروع به ساخته شدن کردند. پردیسی در دانشگاه تهران مجاور دانشگاه تهران نیز قرار دارد که خودگردان است و از طریق سازمان سنجش به برگزاری آزمون و پذیرش دانشجو می پرازد. فعالیت های اداری مرکز مشخصی ندارد و در دو دانشگاه تهران و کرج انجام  می شوند.

دانشگاه خوارزمی 16 دانشکده دارد که در زمینه های مختلف علوم جغرافیایی، فنی، علوم پایه، ریاضی، روانشناسی و علوم تربیتی، ادبیات و علوم انسانی، حقوق و علوم سیاسی، تربیت بدنی، شیمی، علوم زیستی، فیزیک، زمین، مدیریت، امور مالی، اقتصاد، هنر و بین الملل می باشد.

دانشکده ی علوم جغرافیایی در سال 1389 تاسیس شد و دارای 20 هیات علمی(3 استاد، 10 استادیار، 4 دانشیار، 3 مربی) و 714 دانشجو می باشد. دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری به فعالیت می پردازد.

دانشکده ی فنی در سال 1382 تاسیس شد و دارای رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران،مهندسی صنایع،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، مهندسی برق،علوم تصمیم ومهندسی دانش می باشد.

دانشکده ی علوم پایه شامل گروه های آموزشی زمین، زیست و فیزیک می باشد.

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید. دانشکده ی ریاضی نیز دارای گرایشهای مختلفی از قبیل محض، کاربردی، دبیری و علوم کامپیوتر می باشد.

دانشکده ی روانشناسی که در سال 1312 تاسیس شد شامل 8 گروه آموزشی است که عبارت اند از:

دانشکده ‌های آن عبارتند از :روانشناسی عمومی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی بالینی، راهنمایی ومشاوره، کتابداری واطلاع‌رسانی، تکنولوژی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی وآموزشی، فلسفه تعلیم وتربیت.

دانشکده ی ادبیات نیز در سال 1353 تاسیس شد و دارای گروه آموزشی های زیر می باشد: تاریخ، دین وفلسفه، زبان وادبیات فارسی، زبان های خارجی، زبان وادبیات عرب، جامعه‌شناسی، ومعارف اسلامی.

دانشکده ی حقوق نیز در گذشته به دست آیت الله موسوی بجنوردی بود و با اساتید آن عبارت بودند از: آیت الله محقق داماد، ابوالحسن مجتهد سلیمانی، غفور خوئینی، مهدی عباسی، علی انصاری، محمد روشن، ایرج گلدوزیان، سیدعلی آزمایش، امیروطنی، مرتضی شهبازی نیا، احمدباقری،جمشیدجعفرپور،مؤذن زادگان،مهرپور،سیدحسین صفایی،ابوالقاسم گرجی، شخص آیت الله بجنوردی و…

محله علمی پژوهشی دانشگاه با سردبیری خوئینی و مدیر مسئولی سرمدی است. این دانشکده از دانشکده های برجسته ی حقوق و فقه در کشور است.

اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست