اماکن دیدنی تهران روستای واریش – قسمت اول

8K
اجاره سوئیت در تهران
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
اطراف تهران روستاهای زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص خود را دارند.
در این بین دو روستا به نام های وردیج و واریش به دلیل فاصله ی کمی از یکدیگر دارای ویژگی های مشابه و نسبتا یکسان می باشند. این دو روستا مکانی برای سفر در فصل بهار و به خصوص در اردیبهشت ماه هستند.
باغهای گیلاس و آلبالوی این روستاها در اردیبهشت ماه شکوفه می دهند و همین شکوفه ها باعث ایجاد زیبایی بسیار و نمای جالب می شود.
باغهای روستا با وسعت نسبتا کمی که دارند در فصل بهار با شکوفه های سفید رنگ گیلاس و آلبالو کاملا سفیدپوش می شوند که این منظره بسیار دیدنی و لذت بخش است.
اگر در بهار نمی خواهید به روستای واریش سفر کنید پیشنهاد می شود در زمستان این کار را انجام دهید.
در فصل زمستان روستای واریش در جای جای خود پر از برف می شود، لحظاتی برفی که در شهر هیچ وقت تجربه نمی شود و یا به سختی دیده می شود ، در روستای واریش به راحتی می توان تجربه کرد، از جمله دیدن کوچه  ای پر از برف پا نخورده که هر کسی را به وجد می آورد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
روستای وردیج در ارتفاع 1850 متری از سطح دریا قرار دارد و روستای واریش نیز در ارتفاع 2250 متری واقع است.
کمی که از روستای وردیج جلوتر برویم با پشت سر گذاشتن چند پیچ تند و خطرناک که در حدود 4 کیلومتر می شود به روستای واریش می رسیم. اکنون روی بحث ما با روستای واریش است.
این روستا که از توابع روستای کن است در دهستان سولقان قرار دارد و بر اساس سر شماری های انجام شده جمعیت آن 56 نفر است.
روستای واریش که روستایی بکر و بسیار آرام است دارای خانه هایی بسیار کم است و در مقابل روستاهای دیگر اطراف تهران نیز حرفی در این زمینه برای گفتن ندارد.
جمعیت این روستا در فصول گرم سال به چهل خانوار می رسد، این افزایش جمعیت مشکل کم آبی در تابستان را برای آنها فراهم کرده است. در بقیه ی فصول سال جمعیت روستا به 15 خانوار که در واقع ساکن همیشگی آنجا هستند کاهش می یابد.
آب روستای واریش از دو چشمه ی بالا و پایین روستا تامین می شود، آب چشمه ی پایین روستا فقط در فصول پر آب سال آب دارد اما آب چشمه ی بالا در تمام فصول سال پرآب است.
لازم به ذکر است که آب چشمه ها در فصل زمستان به دلیل سرما ممکن است یخ بزند. از این رو مردم در فصل زمستان نیز با مشکل بی آبی روبرو هستند. آب هر دوی این چشمه ها توسط لوله به منازل منتقل می شود.
تمامی افراد روستای واریش مسلمان می باشند و دارای اعتقادات عمیق مذهبی می باشند.
این موضوع را می توان از صدای اذان مسجد روستا که روزی سه دفعه پخش می شود متوجه شد.
همچنین مردم روستای واریش در ماه های محرم و صفر و شب های شهادت رسم و رسومات خاص خود را برای عزاداری دارند. از داخل روستا که رد می شویم با جاده ای مواجه می شویم که نام آن مسیح الله دین محمد است.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
بر اساس پرس و جوهای انجام شده با اهالی این نتیجه به دست می اید که مسیح الله یکی از خلبانان ایرانی در زمان جنگ ایران و عراق بوده که در نهایت به دست عراقی ها شهید شده است.
در واقع این خیابان به نام وی منور شده است تا یاد و خاطره ی او گرامی بماند و فراموش نشود. این بزرگمرد در همان روزهای اولین حمله ی هوایی ایران به عراق حضور داشت.
اگر می خواهید به این روستا بروید و از جاذبه های آن استفاده کنید می توانید از خودروی شخصی خود استفاده کنید و یا با استفاده از مترو به آنجا بروید. مشخصا این روستا ایستگاه مترو ندارد برای همین باید در ایستگاه وردآورد پیاده شد و سپس با استفاده از تاکسی های آنجا به روستا رفت. در طی مسیری که تا روستای واریش است با دره های عمیق، باغ‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع روبرو می شویم که بر جدابیت جاده می افزایند.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست