با اماکن زیارتی ایران آشنا شوید( قسمت اول)

7K
اجاره آپارتمان مبله در تهران

با اماکن زیارتی ایران آشنا شوید

بسیاری از مسافران و میهمانانی که به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران  هستند سوالاتی در زمینه اماکن مذهبی می پرسند . این مقاله به معرفی بعضی از اماکن مذهبی و زیارتی ایران می پردازد. (برای اطلاع از اجاره آپارتمان مبله در تهران کلیک کنید)
همانطور که می دانیم مردم ایران دارای اعتقادات و باورهای مذهبی عمیقی هستند . در ایران زیارتگاه هایی وجود دارد که مردم به واسطه اعتقادی که دارند به سوی آنها می شتابند.
یکی از این زیارتگاه ها که مهمترین مکان زیارتی در ایران است حرم مطهر امام هشتم، علی بن موسی الرضا(ع) است. این بارگاه مطهر جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان مسلمانان ایران و جهان داشته و هرسال جمع زیادی از مسلمانان از کشورهای مختلف برای زیارت هشتمین امام شیعیان به ایران سفر می کنند.
 علاوه بر بارگاه امام هشتم مکانهای زیارتی دیگری در ایران وجود دارد که بعضی از آنها بیشتر از نظر منطقه و مردمی که ساکن آن دیار هستند مورد توجه قرار می گیرد.
زیارت را می توان از جمله کارهایی برشمرد که مردم ایران گاهی آن را در الویت کارهای خود قرار می دهند و باورهای مذهبی مردم ایران تا حدی است که بعضی از آن ها زیارت را به عنوان یک نیاز مذهبی که برطرف کردن آن ضرورت دارد، می دانند.
بسیای از مردم ایران در مناسبتهای مختلف ملی یا مذهبی، مکان های زیارتی را به عنوان مقصد سفر در نظر گرفته و به همراه خانواده و یا خودشان به تنهایی به اماکن زیارتی می روند.

ایران ماوا  برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با شماست

بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع)

مرقد مطهر امام هشتم که در استان خراسان رضوی و شهر مشهد واقع شده است یکی از مکان های زیارتی است که دارای اهمیت جهانی است. هر سال میلیون ها نفر از جمعیت مسلمان دنیا برای زیارت امامشان به ایران مسافرت می کنند. اهمیت این مکان علاوه بر جایگاه معنوی، از بُعد معماری نیز قابل توجه است.
امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان است و نام کامل ایشان علی بن موسی است. ایشان در سال 148 هجری قمری در مدینه النبی متولد شد. شهادت ایشان نیز در سال 203 هجری قمری اتفاق افتاد. پدر بزرگوار ایشان امام کاظم (ع) و نام مادر گرامیشان نیز تکتم می باشد. حضرت موسی بن جعفر که در بین شیعیان به علت برخی خصوصیات و فضائل اخلاقی به امام کاظم شهرت دارند به دست هارون الرشید خلیفه عباسی به شهادت رسید. امام رضا (ع) نیز به دست فرزند هارون، که مامون عباسی نام داشت ، به واسطه زهر مسموم شده و به شهادت رسیدند.
 مشهدالرضا در مناسبتهای مختلف خصوصاً ایام ولادت و شهادت حضرت رضا(ع) از زائران بسیاری میزبانی و پذیرائی می کند . یکی از روزهایی که در تقویم ملی ایران به عنوان تعطیل رسمی ثبت شده است سالروز شهادت امام رضا(ع) است.
در جوار بارگاه ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا افراد و اشخاص سرشناسی مدفون هستند که در کتب تاریخی به اسامی آن ها اشاره شده است. از جمله این افراد می توان به شیخ بهایی از بزرگان شیعه عصر صفوی و معمار بنای حرم حضرت رضا(ع) می باشد .

پایان قسمت اول. ادامه دارد…

برای اقامت کوتاه مدت و اجاره آپارتمان مبله درتهران منتظر تماس شما هستیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط
فهرست