آشنایی با دانشگاه های تهران – دانشگاه تهران (قسمت دوم)

4K
اجاره آپارتمان مبله تهران

امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.

بالاتر به معماری فرانسوی اشاره شد که یافتن زمین مناسب نیز به کمک وی انجام شد. نام این معمار آندره گدار بود و آن روزها بعنوان مهندس در خدمت وزارت معارف بود. پس از جستحوی فراوان زمینی در اطراف باغ جلالیه برای این امر در نظر گرفته شد. امروزه به دلیل شلوغی و پر بودن تهران از ساختمان ها ساختن دانشگاهی به وسعت دانشگاه تهران ناممکن می باشد.

اما در گذشته این چنین نبوده بلکه به دلیل خلوت بودن زمین ها، صاحب ملک ها برای چنین امرهایی به دلیل سود بالایی که داشتند سر و دست می شکستند.

 عده ای از دولتیان زمین های بهجت آباد را برای ساختن دانشگاه مناسب دیدند اما به دلیل سیل گیر بودن این منطقه و وسعت کم این امر انجام نشد که البته ناراضی بودن رضا شاه در این باره نیز بی تاثیر نبود و کسی نمی توانست روی حرف رضا شاه حرفی بزند.

دانشگاه تهران

ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست. این مؤسسه با ادغام کردن دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (اولین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (تأسیس توسط کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق،و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران دایر گشت.

و در۱۵ بهمن ماه همان سال بود که کلنگ تأسیس دانشگاه تهران توسط رضا شاه درزمین ‌هایپردیس جلالیه تهران (درجنوب پارک لاله کنونی) به زمین زده شد و در جمعه  ۲۴اسفند رسماً دانشگاه تهران تأسیس گشت.

برخی دکتر محمود حسابی را موسس دانشگاه تهران می دانند که التب برخی از جمله ضیا موحد آن را تکذیب می کنند. شرح تکذیب وی عبارت است از:

کذب محض است! تاریخ دانشگاه تهران کاملاً روشن است. دکترحسابی اصلاً آن موقع کاره‌ای نبوده که بخواهد دانشگاه تهران را تأسیس کند. تاریخ دانشگاه تهران که معلوم است. شما چرا این سؤال را از من می‌پرسید؟

در بالاتر هم گفتیم که مهندسی فرانسوی مسئول طراحی دانشگاه تهران بوده است. طرح و شکل ساختمان بر اساس الگوهای فرانسوی می باشد. مهندسان فرانسوی در طرح دانشگاه تهران نهایت سعی خود را نمودند تا به استاندارد های فرانسه نزدیک شوند و این موضوع را می توان از شباهت بسیار زیاد دانشکده هنرهای زیبا با دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس متوجه شد. طراحی این دو ساختمان کاملا مشابه است.

پردیس دانشگاه تهران و بناهای واقع در آن به دست مهندسین زیر طراحی شده است: رولاند دوبرول، ماکسیمسیرو، مارکوف، آلکساندرموزر، آندرهگدارد و محسن فروغی.

ساختار دانشکده از لحاظ درسی و پژوهشی بیشتر شبیه به ساختار دانشگاه های آمریکایی می باشد. این سیستم از سال 1940 میلادی شروع به حرکت و فعالیت نمود.

 مثالی بر این واقعه توسعه یافتن دانشکده کشاورزی با استفاده از دانشگاه یوتا آمریکا می باشد. علاوه بر توسعه ی دانشگاه کشاورزی موارد دیگری شاهد بر این ماجرا هستند که از آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود: ارائه مدرک دکترا در دانشگاه علوم اداری به کمک دانشگاه کالیفرنیا در سال 1954، آغاز به کار نمودن موسسه روزنامه نگاری به کمک دانشگاه ویرجینیاو جیمز ولارد و رشته ی دکترای سلولی نیز به سال 1965  ب کمک دانشگاه هاپکینز راه اندازی شد.

در گذشته بعضی از دانشگاه های آمریکایی بر فعالیت های دانشگاه تهران نظارت داشتند که از آن جمله می توان به: دانشگاه ایندیانا، دانشگاه ایلینویدراورباناشامپاین، دانشگاه کلرادودربولدر، دانشگاه آلاباما، ودانشگاه ایالتیکلرادو و… اشاره کرد.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست