آشنایی با محله های تهران – امیرآباد

6K
اجاره سوئیت مبله در تهران
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
تهران شهر بسیار بزرگی است که دارای محله ها و منطقه های زیادی نیز می شود.
از بین این همه محله هایی که تهران را تشکیل داده اند، یکی به نام امیر آباد است.
این محله در منطقه ی شش واقع شده است.
 البته امیر آباد نام قبل از انقلاب این محله است. بعد از انقلاب نام این محله به کارگر شمالی تغییر یافت اما هنوز هم مردم با نام امیر آباد این محله را می شناسند.
خیابان امیر آباد یکی از خیابان های اصلی تهران می باشد که تا ایستگاه راه آهن امتداد دارد.
امیر آباد از هر چهار جهت جغرافیایی به محله ای راه دارد که آن ها نیز به نوبه ی خود بخش مهمی از تهران را تشکیل می دهند. امیر آباد از شرق به بزرگراه کردستان و محله ی یوسف آباد، از شمال به بزرگراه شهید همت و محله ی ده ونک، از غرب به بزرگراه شهید چمران و گیشا و از جنوب هم به بزرگراه شهید همت محدود می شود.
از نظر فرهنگی نیز امیر آباد بخش مهمی از تهران را تشکیل می دهد.
این محله دارای دانشکده هایی چون دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده اقتصاد، دانشکده مدیریت ، پردیس شماره 2 دانشکده های فنی، دانشکده فیزیک و دانشکده ادبیات زبان های خارجی می باشد.
همچنین ورزشگاه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، پردیس دانشکده تربیت مدرس و موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران نیز در این محل قرار دارند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
از دیگر بخش های حائز اهمیت امیر آباد می توان به سازمان انرژی اتمی و راکتور تحقیقاتی اشاره کرد که در ابتدای امیرآباد قرار دارد.
بیمارستان قلب، بیمارستان شریعتی و کلینیک تخصصی دندان پزشکی ارتش نیز هر سه در این محله ساخته شده اند.
از جاذبه ها و دیگر جنبه های مهم این محل می توان به موارد بسیاری اشاره کرد که در پایین مختصرا به آن ها اشاره می کنیم:
بزرگترین برج مسکونی ایران در امیر آباد قرار دارد، این برج با 56 طبقه دارای ارتفاع 162 متر است.
نام این برج، برج بین المللی تهران است. علاوه بر آن چند مرکز تفریحی و خرید روبروی برج واقع شده اند که به جذابیت امیرآباد افزوده اند. این ساختمان ها همگی در شمال این محله قرار دارند.
بخش های دیدنی و فضای سبز امیر آباد عبارت اند از موزه هنرهای معاصر، موزه فرش، بوستان لاله، بازارچه لاله، مرکز خرید لاله و از بخش های اقامتی آن می توان به هتل های اسپیناس و لاله اشاره کرد.
از دیگر بخش های ورزشی به جز ورزشگاه دانشگاه تهران می توان به مجموعه ورزشی خورشید اشاره کرد که در بلوار جنوبی آزادگان قرار دارد.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
همانطور که مشخص شد امیر آباد محله ای دارای جاذبه های بسیاری می باشد و همه روزه افراد زیادی با هدف های مختلف از جمله خرید، تفریح، بازدید از موزه و… به این مکان می آیند. اما حالا وقت این است که تاریخچه ی بوجود آمدن امیر آباد را بررسی کنیم؛
قدیم ترها که تهران وسعت کنونی خود را نداشت امیر آباد خارج شهر واقع می شد.
 به این معنی که میرزا تقی خان امیر کبیر که کارهای بسیار در جهت آبادانی کشور انجام داد امیر آباد را در فاصله ی پنج کیلومتری شمال غرب تهران ساخت.  به دلیل اینکه این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوعی می باشد میرزا تقی خان برای استراحت بیشتر به آنجا می رفته است که گفته های اعتماد السلطنه شاهدی بر این قضیه است. وی همچنین اظهار داشته که میرزا تقی خان باغ ها، کاخ ها و قنات های بسیاری در امیر آباد بنا نهاده است.
ناصرالدین شاه قاجار نیز به دلایلی که در بالا گفته شد به امیر آباد بسیار سفر می کرده است. در یکی از سفرهایش هوس ساختن قورخانه در کنار محله ی امیر آباد به سر او زد و به دستور او قورخانه ساخته شد. این قورخانه پس از ناصرالدین کاربری های دیگری نیز به خود دیده است. در زمان خود وی محل نگهداری وسایل لشکری بوده که پس از قاجاری ها یعنی در زمان پهلوی به محلی برای کارهای ساواک تبدیل و پس از آن نیز زندان سیاسی شد.
در زمان انقلاب اسلامی هم به میدان میوه و تره بار و امروزه نیز به فروشگاهی تبدیل گشته است.
در سال های پیشین امیر آباد محل کشت گندم و جو نیز بوده است که این قضیه مربوط به سال های قبل از 1320 می شود.
 بعد از 1320 که امیر آباد تحت اختیار نیروهای نظامی آمریکا قرار گرفت به دلیل وجود آمریکایی ها ساختمان هایی ساخته شد که از جمله آنها می توان به: خوابگاه سربازان، تعمیرگاه موتوری، ساختمان بهداری، ساختمان تصفیه خانه آب، کارخانه برق و کارخانه یخ سازی اشاره کرد.
پس از خروج آمریکایی ها از امیر آباد چیزی در حدود 4 سال بعد خابگاه دانشگاه تهران در همین محله ساخته شد.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست