آشنایی با محله های تهران – بلوار کشاورز

4K
اجاره آپارتمان مبله در تهران
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
 
بلوار کشورز نام بلواری در تهران است که دارای دو قسمت شرقی و غربی است و در منطقه 6 تهران واقع شده است.
 وجه تسمیه ی این بلوار به نام کشاورز قرار داشتن ساختمان وزارت کشاورزی در آن است که البته امروزه این ساختمان به ساختمان قوه قضاییه تغییر کاربری داده است.
گفتنی است که نام بلوار کشاورز در قبل بلوار الیزابت2 بوده است که پس از انقلاب به کشاورز تغییر نام داده است.
بلوار کشاورز که قبل از انقلاب به نام الیزابت دوم نیز شناخته می شده است محلی تفریحی بوده که خصوصا در آخر هفته ها جمعیت قابل توجهی را به خود جذب می کرده است.
رودخانه ای در وسط بلوار قرار داشته که به نهر کرج شناخته می شده.
 دلیل نامگذاری این نهر به نهر کرج متصل بودن این نهر به رودخانه ی کرج بوده است که در واقع منبع تامین آب این نهر از رودخانه ی کرج بوده است.
 زمانی که تهران هنوز لوله کشی نشده بود نهر کرج نقش به سزایی در تامین آب شهری داشت.
همچنین از آب آن برای کشاورزی نیز استفاده می شده است.
 مقصد نهر کرج دارالخلافه تهران و اراضی بهجت آباد بود. همانطور که معلوم شد نهر کرج نقش بسیار بسزایی در جذب گردشگر به بلوار کشاورز داشته است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
امروزه بلوار کشاورز جزو آثار ملی ثبت شده به حساب می آید اما قبل از این اتفاق، حرف ها و شایعه های زیادی در مورد اینکه بالاخره این بلوار جزو آثار ملی می شود یا نه وجود داشت تا اینکه بحث تبدیل کردن بلوار به یکی از مکان های گذر بی آر تی تبدیل شد و همین موضوع که باعث دست اندازی به بلوار کشاورز می شد باعث ثبت کردن بلوار کشاورز به عنوان یکی از آثار ملی شد. این اتفاق در28 شهریور ماه سال 1394 رخ داد.
اگر می خواهید به بلوار کشاورز بروید پیشنهاد می شود که از امکانات تفریحی موجود در منطقه از جمله پارک لاله، مجتمع خرید لاله و بسیاری جاذبه های دیگر که همگی در امیر آباد و بلوار کشاورز قرار دارند استفاده کنید. پارک لاله از جهت جنوبی خود به بلوار کشاورز محدود می شود.
نقطه ی شروع بلوار کشاورز میدان ولی عصرو نقطه ی پایان آن خیابان دکتر قریب می باشد. طول بلوار کشاورز در حدود 2/2 کیلومتر است و در مسیر به خیابان هایی از قبیل: خیابان فلسطین،خیابان حجاب، خیابان وصال شیرازی ، خیابان قدس ، خیابان 16 آذر ، خیابان کارگر و خیابان جمالزاده از شرق به غرب تقاطع دارد.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست