آشنایی با محله های تهران – تهرانسر

6K
اجاره آپارتمان مبله تهران
امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
ایجاد بسیاری از مناطق تهران به دوره ی سلطنت قاجار بر می گردد.
یکی از این محله ها تهرانسر است که اکنون به 7 بخش تقسیم می شود.
این هفت منطقه عبارت اند از: تهرانسر شمالی، تهرانسر شرقی، تهرانسر مرکزی، تهرانسر غربی، باشگاه نفت، شهرک دریا و شهرک پاسداران. اطلاعاتی درباره ی این محله و نحوه ی استفاده از آن قبل از تبدیل شدن به منطقه مسکونی در دست است که به آن ها در پایین اشاره می کنیم:
قبل از تغییر کاربری منطقه به یک شهرک مسکونی، این منطقه یک شکارگاه مخصوص شاهان قاجاری بوده است که وجود چشمه ای در آن به اهمیت آن می افزوده است.
گفتنی است که این چشمه در اطراف اتوبان آزادگان کنونی و در نزدیکی محل شهرک فاطمه الزهرا که بعدها ساخته شد قرار داشته است.
داستان ایجاد سکونت این منطقه از آنجایی شروع می شود که فردی به نام خلیل معنوی طالب خریدن چشمه می شود ولی با تحقیقاتی که انجام می دهد به این نتیجه می رسد که چشمه متعلق به یکی از نوادگان ناصرالدین شاه است. پس به قیمت 13000 تومان که در آن زمان بسیار گزاف هم بوده است چشمه را می خرد. پس از خریدن چشمه به ساخت و ساز در اطراف آن می پردازد. پس از ساخته شدن خانه ها خانواده هایی از همدان و تویسرکان در آنجا سکونت می گزینند و آن منطقه روستای سلیمان نام می گیرد. خلیل افراد روستا را به کار می گیرد و به آنها حقوق می دهد تا در زمین های اطراف به کار مشغول شوند.
نام کنونی تهرانسر از زمانی بر این محله گزارده شد که کارمندان شرکت نفت با خلیل به مذاکره پرداختند و خلیل یک میلیون متر مربع از زمین های خود را به آنها فروخت. شرکت نفتی ها با ستختن مجتمع های مسکونی در این منطقه نام آنرا تهرانسر گذاشتند.
آب و هوای تهران و کیفیت آن در همه جای شهر یکسان نیست. در شرق کیفیت چایین و در غرب بالاتر است. تهرانسر در غرب قرار دارد و به دلیل آب و هوای مناسب پذیرای ساکنان و مهاجران بسیاری است. بطوری که از نژادهای مختلف فارس، لر، آذری و کرد در این منطقه ساکن هستند. جمعیت این منطقه در حدود صد هزار نفر است و غالب آنها مسلمان و شیعه اند.
موقعیت منطقه ای تهرانسر بدین شکل است که از شمال به بزرگراه شهید لشکری، محله شهرک آزادی و از شرق به فرودگاه مهرآباد و محله شهرک آسمان، از جنوب به بزرگراه فتح و از غرب به بزرگراه آزادگان و محله شهرک استقلال مربوط می شود.
به دلیل ویژگی های مناسبی که تهرانسر دارد برای اجرای طرح مسکن ویژه تهران انتخاب شده است. پروژه ی ساختن 2310 واحد مسکن در بلوار یاس این منطقه از 1391 شروع شده است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست