آشنایی با محله های تهران – جوادیه

5K
اجاره سوئیت در تهران
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
سال های پیش تهران پر بود از افراد لوطی و به اصطلاح داش مشدی که نام بسیاری از آنها هنوز هم که هنوز است بر سر زبانهاست.
این افراد را در جای جای تهران می شد پیدا کرد اما مرکز آنها، یعنی جایی که بیشترین تعداد از آنها به چشم  می آمد محله ی جوادیه بود.
علاوه بر اینکه لوطی های بسیاری در جوادیه پیدا می شدند دعواهای این افراد نیز در تهران زبانزد بوده تا جایی که حتی گاهی دعواهایشان رسانه ای می شده و در روزنامه ها اخبار مربوط به آن چاپ می گشته است.
تفاوت لوطی های جوادیه با محله های دیگر سنت عجیب و فراگیر ژاپن رفتن در مقطعی از سال بود. لوطی های محله و شاید افراد دیگر ساکن جوادیه در مقطعی از برخی سال ها برای کار به ژاپن می رفتند.
 اگر امروزه به جوادیه بروید دیگر نه از آن لوطی های قدیمی خبری است و نه دیگر از آن سنت عجیب.
 لوطی های قدیم جوادیه اکنون افراد میانسالی شده اند که می توان از زبان آنها خاطرات زیادی شنید. اگر به قهوه خانه ها سری بزنید شاید با چند نفر از این داش مشدی ها روبرو شوید.
مالک اصلی زمین های جوادیه فردی به نام جواد فردانش بوده است که جوادیه را بین کارگران کشتارگاه و راه آهن و سازمان قند تقسیم کرده است. وی فردی خیر بود که اولین چاه آب، اولین مدرسه و اولین مسجد در جوادیه به دست خود او تاسیس شد. این مسجد قدیمی ترین مسجد جوادیه به شمار می آید. مردم ساکن جوادیه نیز از وی به نیکی یاد می کنند. بر اساس پرسش و پاسخ های انجام شده معلوم گشته که نام این محله در اصل ترک آباد بوده است که بعدها به واسطه ی خدماتی که جواد فردانش به کارگران و در این محله انجام داده است نام ترک آباد به جوادیه تغییر کرده است. قبلا که نام محله ترک آباد بود، جوادیه به پلی گفته می شد که جوادیه را به میدان راه آهن مربوط می کرد.
 این پل توسط آلمانی ها ساخته شد و بعد ها با ساخته شدن یک سازه ی جدید از جنس فلز، این  پل از بین رفت. این سازه ی فلزی در نوع خود بسیار زیبا می باشد و بر اساس ادعای سازندگانش ضد زلزله نیز هست. این سازه با استفاده از کابل ها ساخته شده  و باعث شده که بار دیگر نیز مردم تهران جوادیه را با نام پل جوادیه بشناسند.
با اینکه آپارتمان های جدیدی در جوادیه ساخته شده اند اما هنوز هم ساختمان هایی که از بدو تاسیس محله یعنی 70 سال پیش در جوادیه ساخته شده اند به چشم می خورند.
این ساختمان ها باعث شده اند که با وجود آپارتمان های نوساز، جوادیه هنوز هم دارای یک بافت قدیمی باشد. نکته ی آزار دهنده در مورد جوادیه خیابان ها و کوچه های تنگ و بن بست های کوچک است. این موارد نشان دهنده ی این است که جواد فردانش زمین ها را به قصد سکونت افراد به آنها داده بود و به خیابان بندی دقت نکرده بود.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
انه های قدیمی نیز که در بالا به آنها اشاره شد همگی به دست همین آقای جواد فردانش ساخته شده اند. به پاس همین خدمات آقای فردانش می توان وی را یک آدم بسیار نیکوکار و خیر معرفی کرد.
یک بازارچه ی تجاری در جوادیه است که از خیابان بیست متری شروع می شود و تا خیابان 10 متری امتداد دارد. خیابان 20 متری جوادیه همیشه غلغله است که دلیل آن را نیز می توان وجود همین بازارچه معرفی کرد. به دلیل تنگ بودن خیابان 20 متری همیشه ماشین های دوبله پارک شده در حاشیه ی خیابان فراوان اند، از این رو در 20 متری اکثر اوقات ترافیک زیاد است. دیگر خیابان های مهم این منطقه را می توان فیروز آباد و 10 متری دوم معرفی کرد.
از نظر مذهبی جوادیه دارای اهمیت والایی است زیرا بسیاری از هیات های معروف تهران در این محله هستند. در روزهای محرم خیابان 20 متری پر از جمعیت می شود که در دو روز نهم و دهم محرم این جمعیت به اوج خود می رسد به حدی که افراد بسیاری از جای جای تهران برای دیدن این شور حسینی به جوادیه می آیند. یکی از مربیان فوتبال به نام فرهاد کاظمی در این محله در یکی از حسینیه ها مداحی می کند از این رو بسیاری از فوتبالیست ها در ماه های محرم به این محله می آیند.
اگر می خواهید به جوادیه بروید می توانید از اتوبوس های شهری استفاده کنید، با استفاده از اتوبوس های پارک شهر، جوادیه، انقلاب، خانی آباد، شهید افشار و ترمینال جنوب می توانید به این محله بروید.
اگر به جوادیه رفتید حتما سری هم به میدان بهمن بزنید، این میدان پاتوق جگرخورهاست، زیرا در اطراف میدان مغازه های جگرخوری بسیاری مشاهده می شود. علاوه بر آن ساندویچی های بسیار هم در میدان و هم در خود جوادیه بسیارند.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست