آشنایی با محله های تهران – محله دزاشیب(قسمت دوم)

4K
اجاره سوئیت در تهران
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
تا اینجا به معرفی دزاشیب و قدمت آن و منبع درآمد و چیزهای دیگر درباره ی آن پرداختیم، اکنون موقع این است که به آثار تاریخی آن بپردازیم:
-مسجد عمر رمضون:
 این مسجد دارای قدمت نسبتا زیادی می باشد، در زمان ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد. محل قرار گیری آن در خیابان کریمی می باشد. کاربری آن امروزه تغییر یافته و فقط برای عزاداری از آن استفاده می شود و در آن نماز برگزار نمی کنند. مساحت این مسجد نیز 120 متر مربع است.
-کوچه فلاح:
 در گذشته این کوچه به نام دیگری شهرت داشته و مردم به آن کوچه قورباغه می گفتند، علت این امر نیز وجود قورباغه های بسیار به دلیل وجود باتلاق در این مکان بوده است.
 کوچه ی دیگری نیز هست که به دلیل زمین های باتلاقی به نام لشان شناخته می شده است. کوچه ی لشان تا حدی پر آب بوده که با کندن زمین تا یک متر می شد از آب استفاده کرد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
-حمام بوعلی:
 این حمام که دارای مساحت نسبتا کمی در حدود 40 متر بوده است دارای قدمت نسبتا زیادی مربوط به قبل از زمان پهلوی می باشد. حمام بوعلی فقط دارای یک خزینه و یک دوش بوده است که امروزه به دلیل استفاده نکردن از خزینه و قدیمی شدن بافت حمام، آنرا بازسازی  و به یک حمام عمومی تبدیل کردند.
– مسجد آقا شیخ علی:
شیخ علی مرد بزرگواری بود که با مخالفت هایی که با ناصرالدین شاه کرد توسط خود وی به آمل تبعید شد. تقوای این فرد در محله ی دزاشیب مثال زدنی بود همچنین وی که با علوم روز آشنایی داشت صاحب چندین اختراع از جمله ساعت دزدگیردار و تفنگ ته پر است.
مسجد آقا شیخ علی دارای مساحت 60 متر مربع و دارای قدمت بیش از 200 سال است. این مسجد در نیمه ی اول دهه ی هفتاد بازسازی شد.
-تکیه ای در دزاشیب به چشم می خورد که دارای وسعت زیادی در حدود 400 متر مربع می باشد. این تکیه دارای قدمت بسیار زیادی در حدود 250 سال می باشد.
نام این تکیه سیدالشهدا است. تکیه ی سیدالشهدا تا کنون هیچ تغییری نکرده و هنوز هم دیواره های آن کاه گلی و ستون هایش هم چوبی می باشد. تنها تغییری که در آن مشاهده می شود این است که در گذشته سقف آن از چادر بوده که بعد ها به شیروانی تبدیل شد.
-مدرسه ای نیز در دزاشیب هست که متعلق به فرقه ای از مسیحی های آمریکایی بود. نام این فرقه ادونتیسم بود و به پیروان آن ادونتیست گفته می شد. این ها عقیده به ظهور حضرت مسیح در آینده ای نه چندان دور داشتند. تعداد دانش آموزان این مدرسه قریب به 40 نفر بود.
-باغ هایی که در دزاشیب هستند نیز عبارت اند از: باغ مجدد الدوله، باغ حاجی فخرالملک، باغ حاجی سید محمد صراف، باغ علاءالسلطنه، باغ ایگار، باغ نظر و…
باغ مجدد الدوله متعلق به داماد ناصرالدین شاه بوده است و باغ نظر نیز به حسین قلی خان تعلق داشته.
اگر از آن دسته افرادی هستید که سفر به اماکن تاریخی تهران را دوست دارید به شما پیشنهاد می شود که حتما به این محله ی خوش آب و هوا سری بزنید. برای رفتن به این محله می توانید از ماشین شخصی خود و از خیابان هایی که از چهار جهت به آن راه دارند استفاده کنید.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست