آشنایی با محله وصفناورد تهران

6K
اجاره آپارتمان مبله تهران

تهران بزرگترین شهر ایران و شاید یکی از بزرگترین شهرهای دنیا دارای مناطق بسیاری همچون محله وصفنارد می باشد. تعداد آنها به قدری است که حتی بسیاری ساکنان بومی آن نهایتا پنجاه درصد آنها را می شناسند.

 

محله وصفنارد روی نقشه

یکی از مناطق جنوبی تهران وصفنارد می باشد. این منطقه از سمت جنوب به راه آهن تهران اهوازو از سوی باختر به جاده ی ساوه محدود می شود. در سمت خاور وصفنارد محله ی زهتابی و در سمت باختر آن شهرک ولیعصر قرار دارد.

 

باغ انار وصفنارد

وصفنارد نیز همچون بسیاری از منطقه های کنونی تهران ابتدا یک باغ بوده است که بعدها به شهرک تبدیل شده است. این منطقه ی باغ انار بوده که نام آن بلوک غار ری بوده است. با گذشت زمان و گسترش شهر این منطقه نیز به یکی از شهرک های تهران بزرگ تبدیل شد.

 

کانال آب محله وصفنارد

اولی وزیر محمد شاه قاجار که نامش حاج میرزا آقاسی بود کانالی به طول 42 کیلومتر برای رساندن آبهای رودخانه ی کرج به وصفارد تاسیس کرد. اب این رودخانه علاوه بر وصفنارد به یافت آباد نیز می رسید.

 

مسجد اعظم محله وصفنارد تهران

وصفنارد دارای یک مسجد به نام مسجد اعظم است، البته این مسجد بر خلاف اسمش خیلی بزرگ نیست بلکه به دلیل اینکه این منطقه یک روستا بوده است این مسجد در آن بسیار بزرگ به شمار می آمده است. موسسان این مسحد عبارت اند از: حاج رمضانعلی عباسقلی و حاج محمد حاج رییس وحاج تقی رضایی.

 منطقه ای که این مسجد در آن واقع شده است با نام وصفنارد قدیم شناخته می شود. این مسجد قدیمی ترین مسجد منطقه ی 17 تهران به شمار می آید. از بزرگان منطقه 17 می توان به کدخدا محمد تقی خان فروزان و کدخدا محمد فروزان و حاج علی اصغر عبدالوهاب و حجه السلام والمسلمین حاج علی فیض دزفولی و … اشاره کرد.

 

یخچال زیر زمینی وصفنارد تهران

یکی دیگر از ویژگی هایی که وصفنارد داشت یخچالی زیر زمینی بود که همانطور که از نامش پیداست در زیر زمین قرار داشت و از طریق پله می شد به آنها دست یافت. بستنی ساز معروف تهران که اکبر مشتی ملایری نام داشت یخ مورد نیاز خود را از آنجا تهیه می کرده است. اکبر مشتی معروفترین بستنی ساز آنموقع تهران بود، شهرت وی به حدی بود که حتی در لس آنجلس  او را می شناختند.

 

ویژگی های بارز محله وصفنارد تهران

بسیاری از مردم وصفنارد دارای نسب های فامیلی هستند، نام های خانوادگی بسیاری از آنها عبارت بود از: پوربخت اسماعیل آباد،زندیه یافت آباد،غیاثی قلیانی،چهار دانگه و…

این منطقه از آن منطقه هایی است که در زمان جنگ تعداد زیادی سرباز اعزامی داشت و همچنین 4000 شهید دارد که در نوع خود و برای یگ محله بسیار زیاد می باشد.

 

خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال رزرو روزانه خانه با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست