اماکن دیدنی تهران – روستای هرانده(قسمت اول)

8K
اجاره سوئیت مبله در تهران
برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
روستای هرانده
در عصر تلکنولوژی که تمام شهرهای دنیا و ایران دچار تغییرات مثال زدنی شده اند، به ذهن انسان خطور نمی کند که هنوز هم جایی باشد که ویژگی های گذشته ی خود را حفظ کرده باشد.
 تهران با وجود شلوغی بسیار، ترافیک و هوای آلوده دارای اماکن بسیار زیبا و سرسبز در اطراف خود می باشد.
 بسیاری از این اماکن دارای جنبه ی تاریخی نیز می باشند و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.
 یکی از اینها روستای هرانده است که در فاصله ی نسبتا زیادی از تهران قرار دارد.
 روستای هرانده در 120 کیلومتری شرق تهران واقع است و بسیاری از خصوصیات زندگی ایرانیان قبل از پهلوی و یا قبل تر در آن به چشم می خورد.
از جمله مکان های قدیمی این روستا می توان به یک امامزاده اشاره کرد که نام آن امامزاده یحیی است و درای قدمت 700 الی 800 سال است.
 این امامزاده اکنون بعنوان یکی از آثار ملی به حساب می آید. این امامزاده به صورت یک برج سنگی مدور است که به دلیل مقدس بودن مکان بسیار مورد احترام مردم است.
 در ساخت این امامزاده از سنگ لاشه، ملاط گچ و ساروچ استفاده شده و بر روی تپه ای به ارتفاع دو متر قرار گرفته است.
بر اساس تحقیقات بدست آمده بر روی آثار روستای هرانده این نتیجه حاصل می شود که روستای هرانده مربوط به قبل اسلام است.
غار تاریخی بورنیک، تپه باستانی، برج‌های دیده بانی و بنای امامزاده نشانگر قدمت تاریخی این روستاست.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
از دیگر جاذبه های تاریخی روستا می توان به دری اشاره کرد که دارای قدمت 300 ساله است و هنوز هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده و دچار هیچ تغییری نشده است. این در دارای ویژگی جالبی است که در پایین به آن اشاره می شود:
از قدیم مردم ایران آدم هایی با تعصب بر روی خانواده و ناموسشان بوده اند و این موضوع را می توان از روی خیلی چیزها فهمید. برای مثال می توان از کوبه های روی در که دو تا بودند این موضوع را متوجه شد.
 یکی از این کوبه ها بزرگ و دارای صدای بیشتر بود که مردان از آن استفاده می کردند و با کوبیده شدن آن نیز، در توسط یک مرد باز می شد.
 دیگری کوبه ای کوچک و باصدای زیر مخصوص زنان بود که با کوبیده شدن آن، در توسط یک خانم باز می شد. این موضوع نشان می دهد که ایرانیان در قدیم بسیار بر روی رابطه ی زن و مرد نامحرم حساس بوده اند.
از دیگر جاذبه های این منطقه به غیر از جاذبه های تاریخی می توان به جاذبه های طبیعی اشاره کرد، رودخانه های پر آب و دره های زیبا، مزارع زیبا، رودخانه نمرود و… همگی از جاذبه های این روستا به حساب می آیند.
رودخانه ی دیگری به نام قزقان چای در روستای هرانده مشاهده می شود و آب روستا را تامین می کند. این رود پر آب از میان روستا رد می شود.
همانطور که می دانیم عشایر در کشورمان از شهری به شهر دیگر و از روستایی به روستای دیگر کوچ می کنند. یکی از روستاهایی که محل گذر دو ایل در فصل تابستان است، هرانده می باشد. نام این دو ایل اصلانلو و الیکایی می باشد.
مردم روستای هرانده محصولاتی تولید می کنند که به شهر ها و روستاهای دیگر نیز صادر می شود، از جمله آنها می توان به انواع گل، ماهی قزل آلا، سیب، گلاب، زردآلو و انواع لبنیات مثل پنیر، ماست، کره و… اشاره کرد.
 مهمترین محصول تولیدی این روستا نیز سیب زمینی است. مردم روستای هرانده به زبان گیلکی صحبت می کنند و مسلمانند. علاوه بر مورادی که در بالا گفته شد مردم روستای هرانده به دامداری، کارگری و… مشغولند.
با اجاره سوئیت مبله د رتهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست