محله های دیدنی تهران – سعادت آباد(قسمت اول)

5K
اجاره آپارتمان مبله تهران
امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
تاریخچه :
تا قبل از سال 1327 هجری شمسی، این محله به شکل روستایی دور افتاده و خالی از مردم بود تا این که سید ضیاء الدین طباطبایی در این سال این ده را از ارباب آنجا خرید و با استخدام کشاورزان و آشنایان اهل یزد که همگی سید بودند، در این منطقه شروع به کاشتن گندم، یونجه و همچنین پرورش خرگوش آنغوره کردند.
به دلیل سید بودن تمامی این افراد، نام این منطقه را سادات آباد گذاشتند.
سید ضیاء الدین طباطبایی، گوشت خرگوش ها را به مغازه دارانی که در چهار راه استانبول مغازه داشتند، و پوست و پشم آنها را به تجار برای تهیه ی پوشاک گرم می فروخت و از طریق این درآمد، این منطقه را آباد کرد.
همکاری کارگران و سرپرستی سید ضیاء الدین طباطبایی، باعث آباد شدن و به آب رسیدن این منطقه شد.
به دلیل افزوده شدن کارگرانی که سید نبودند و همچنین ادای راحت تر، نام محله از سادات آباد به سعادت آباد تغییر پیدا کرد.
غلات بیشتر قسمت های تهران و همچنین میوه های مرغوب از مزرعه ها و باغ های سعادت آباد که متعلق به سید ضیاء الدین طباطبایی بودند تامین می شد.
سر ریدر بولارد ، سفیر انگلستان، به سید ضیاء الدین پیشنهاد پرورش نوع خاصی خرگوش را داد و وی نیز پذیرفت و در 10 سال به طور متوالی، 15 هزار خرگوش پرورش داد.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
موقعیت جفرافیایی این محله و دسترسی ها:
در شرق سعادت آباد، بزرگراه چمران، در جنوب آن شهرک غرب، در شمال آن کوی فراز، اوین در شمال شرق آن و فرحزاد در شمال غرب آن قرار دارند.
همچنین سعادت آباد از شمال به بزرگ راه یادگار امام و از غرب به بلوار فرحزادی متصل است.در دامنه ی کوهی که در قسمت شمالی سعادت آباد قرار دارد، کوی فراز و شهرک مخابرات، یا شهرک بهرود، جای گرفته اند.
خیابان های اصلی سعادت آباد عبارت اند از:
خیابان 24 متری، خیابان علامه سرو، بلوار پاک نژاد، بلوار فرحزادی و خیابان سعادت آباد.
بلوار دریا و بزرگراه یادگار امام، یا بزرگراه اوین، به ترتیب از جنوب و شمال به بلوار اصلی سعادت آباد راه می یابند.
قدیمی ترین و اصلی ترین میدان سعادت آباد که در میانه ی بلوار اصلی سعادت آباد قرار دارد، میدان کاج است.
آباد سازی این محله پس از انقلاب اسلامی سال پنجاه و هفت هجری شمسی و پس از جنگ تحمیلی شروع شد و حدودا اوایل دهه ی هفتاد هجری شمسی و در زمانی که جمعیت تهران رو به افزایش گذاشته بود، به صورت کاملا جدی ادامه یافت.
وسیع شدن سعادت آباد از بلوار اصلی این محله شروع شد و از غرب تا دره ی فرحزاد و از شرق تا دره ی اوین گسترده شد، به صورتی که هم اکنون در سعادت آباد اکثر زمین ها در حال بهره برداری اند و تقریبا می توان گفت زمین بلا استفاده ای در این محله وجود ندارد.
همچنین سعادت آباد شاهد رشد ساخت و ساز است و مرتب بر تعداد طبقات آپارتمان ها اضافه می شود.
بلوار اصلی سعادت آباد از شمال به جنوب کشیده شده است.
 خیابان بیست و چهار متری سعادت آباد و علامه در قسمت شرقی این بلوار و در موازات آن قرار دارند و بلوار پاک نژاد و فرحزادی در قسمت غربی بلوار اصلی و در موازات آن واقع شده اند.
خیابان اصلی شرقی-غربی سعادت آباد، بلوار سرو نام دارد. بلوار دریا که در قسمت جنوبی سعادت آباد قرار دارد و مرز بین سعادت آباد و شهرک غرب محسوب می شود؛ با این بلوار(بلوار سرو) موازی است.
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.
خیابان 24 متری:
در شمال این خیابان بزرگراه یادگار امام، بزرگ راه اوین، و در جنوب آن میدان فرهنگ قرار دارند و خیابان 24 متری پس از رسیدن به این مکان ها مختوم می شود.
این خیابان بر خلاف خیابان های دیگر سعادت آباد که مملو از مراکز گوناگون خرید اند، کاملا مسکونی و فاقد هر گونه مرکز خرید یا تجاری است و به همین دلیل دارای آرامش بیشتری نسبت به باقی خیابان های این محله است.
این خیابان پس از ختم شدن به میدان فرهنگ و گذشتن از آن ، بلوار فرهنگ نام می گیرد که شرکت های تجاری بزرگ و معتبر در قسمت آغازین آن قرار دارند.همچنین لازم به ذکر است که در این محله تعداد بسیاری کافه و رستوران وجود دارد که باعث رونق سعادت آباد شده است.همچنین تردد اتومبیل های گران قیمت و ترافیک تا نیمه های شب ادامه دارد.
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست