محله های دیدنی تهران – محله قیطریه

5K
اجاره سوئیت در تهران
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
قیطریه
یکی از محله هایی که در شمال شهر تهران قرار دارد و در عین قدیمی بودن اکثریت آن را نیز قشر ثروتمند جامعه تشکیل داده اند  قیطریه نام دارد.
داشتن مساحتی در حدود  1527116متر مربع ،قرار داشتن در منطقه ی 1تهران و وجود پارک قیطریه، که بهترین و زیباترین  پارک منطقه به شمار می رود، از ویژگی های این بخش از شهر تهران به حساب می آید.
این محله از شمال به بلوار اندرزگو، از غرب به بلوار صبا، از جنوب به بزرگراه صدر و از غرب به بلوار کامرانیه ی جنوبی منتهی می شود.
پیشینه
فعالیت افرادی که در این محله برای دیگران کشاورزی و باغداری می کردند باعث به وجود آمدن این محله شده و پس از انقلاب نیز جمعیت آن رو به افزایش گذاشته است.
از این رو انقلاب اسلامی را به عنوان دلیل مهمی برای افزایش جمعیت این منطقه می دانند.
افرادی که از شهرستان بروجرد واقع در لرستان به این منطقه مهاجرت کرده و در آنجا تشکیل خانواده داده اند، بنیان گذاران به وجود آمدن بافت این منطقه هستند.
حمام عمومی واقع در کنار مسجد جعفری را می توان به عنوان یک بنای عمومی نام برد که در این منطقه وجود داشته است.
خیابان قیطریه نیز خیابان اصلی این محله است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
فرهنگسرایی که اکنون در این محله قرار دارد، بازسازی شده ی باغ بزرگی است که پیش از خریداری شدن توسط نخست وزیر ناصر الدین شاه، میرزا علی اصغر اتابک که امین السلطان لقب گرفته بود، متعلق به نظام الدوله و آصف الدوله بود.
هدف امین السلطان از خرید این باغ ایاب و ذهاب آسان تر به کاخی که ناصر الدین شاه در آن اقامت می کرد، کاخ صاحبقرانیه، و همچنین ساختن خانه در این باغ بود.
این که این محله در گذشته شکارگاهی بوده است که در فصول تابستان و بهار، مملو از شکار ها و پرندگان فراوان می شده است در برخی از منابع ذکر شده است.
پارک قیطریه ی کنونی، تنها قسمت کوچکی است که از باغ بزرگ قیطریه که خود به دلیل داشتن درختان تنومند، رود های پرآب و چشمه های منحصر به خودش بی شباهت به یک جنگل طبیعی نبوده است باقی مانده است.
اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست