اماکن دیدنی تهران – موزه حیات وحش هفت چنار

5K
اجاره آپارتمان مبله در تهران
اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا
هر کشوری برای به نمایش گذاشتن گونه های متنوع خود مکان یا مکان هایی را انتخاب می کند تا علاوه بر شناساندن و معرفی آن ها به دیگران، در جهت حفظ و نگهداری از آن ها تلاش کند.
در ایران نیز نمونه ای از این موزه ها در تهران موجود است که با نگهداری گونه های زنده و غیر زنده از موجودات، سعی در صیانت و نگهداری از گونه های مختلف آن ها دارد.
این موزه علاوه بر داشتن گونه های جانوری بسیار، شامل باغ های بسیار زیبا نیز هست و علاوه بر این ساختمان این موزه نیز سازه ای تاریخی است که افراد علاقمند به تاریخ و آثار باستانی را به خود جذب می کند.
این موزه در خیابان قزوین در تهران واقع شده و محل گذر کسانی است که به گونه های جانوری علاقه بسیار دارند.
در اصل نام این مجموعه ، موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار است که وجه تسمیه ی آن به هفت چنار ، درخت متفاوتی است که در این باغ وجود دارد و قطر آن به 7 متر می رسد.
ساختمان این مجموعه در ابتدای ساخت که مربوط به دوره ی قاجار می شود، کارخانه تولید برق بوده و بعد ها به جوراب بافی تغییر کاربری داد.
انواع گونه هایی که در این موزه وجود دارد به شرح زیر است:
بی مهرگان، مهره داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان، پستانداران و…
برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
این موزه علاوه بر این که محلی برای کسب اطلاعات در مورد انواع گونه های جانوری است، محلی برای تفریح کردن خانواده ها و گذراندن اوقات نیز به شمار می رود و مانند دیگر موزه ها دارای چندین بخش است که با توجه به انواع گونه ها تقسیم بندی شده و در مورد آنها مختصرا توضیح داده خواهد شد:
نمونه های غیر زنده:
این بخش از موزه به جانورانی اختصاص دارد که شرایط زندگی آن ها را در موزه نمی توان فراهم نمود، گونه هایی همانند:
اسفنج های دریایی، بعضی گونه های ماهی، بعضی گونه های سخت پوستان، انواع خرچنگ از آبهای مختلف، شاه میگوها، توتیا و…
علاوه بر این ها این موزه محل نگهداری بعضی گونه های حشرات نیز هست همانند:
سنجاقک ها، بعضی زنبور ها، سوسک ها، انواع پروانه ها و حتی سوسک ها.
تا اینجا از موجودات غیر زنده بی مهره یاد شد. اکنون از چند مورد موجود مهره دار غیر زنده دریایی که در این موزه نگهداری می شود نام برده می شود:
سفره ماهی ها،کوسه های بزرگ،بادکنک ماهی و…
بخش دوم که در این موزه می توان مشاهده کرد بخش موجودات زنده است که خود به چند بخش تقسیم می شود:
آبزیان:
این بخش از موزه هفت چنار بخشی واقعا حیرت انگیز است. در این بخش تونلی برای گذر کردن افراد قرار داده شده و اطراف آن را آکواریوم فرا گرفته و آبزیانی در آن موجود است که آنها را از سر تا سر رودخانه های زمین گردآوری کرده اند.
ایران مأوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله در تهران
خزندگان:
در این بخش هم خزندگانی وجود دارد که از سرتاسر زمین گرداوری شده اند واز جمله آنها میتوان به سوسمار ها ولاک پشت ها و انواع مار اشاره کرد.
پرندگان:
برای پرندگان در این بخش زیستگاهی همانند زیستگاه طبیعی آنها ساخته شده که به راحتی می توانند در آن زندگی کنند. حتی برای پرندگان آبزی شرایطی مانند خانه ی طبیعی آنها در نظر گرفته شده است تا جایی که پرندگان به راحتی در آن شرایط زاد و ولد می کنند.
انواع پرندگانی که در این مجموعه موجود است عبارت اند از:
انواع گنجشک سانان، انواع پرنده های شکاری، پرندگان آبزی همانند مرغابی، قو، فلامینگو، اردک و…
پستانداران:
در این بخش از انواع پستانداران ها اعم از اهلی و وحشی را می توان مشاهده کرد، حیوانات وحشی موجود در این بخش به دو دسته ی علفخوار و گوشت خوار تقسیم می شوند.
از جمله ی این حیوانات می توان به آهو، پلنگ و یوز پلنگ، قوچ، بوفالو،جبیر،گورخر و … اشاره کرد.
در این مجموعه حتی یک کارگاه تاکسیدرمی هم وجود دارد که روش تاکسیدرمی کردن موجودات را نشان می دهد و تعدادی از موجودات تاکسیدرمی شده را هم به نمایش می گذارد.
علاوه بر تمام این بخش هایی که از این مجموعه نام برده شد بخش دیگری نیز وجود دارد که برای افرادی که به دنبال تحقیقات علمی در موضوعات زمین شناسی هستند بسیار کاربردی می باشد و شامل انواع سنگ های موجود در زمین می باشد.
در این بخش از موزه حتی فسیل های بسیار قدیمی که مربوط به دوره های گذشته ی زمین هست موجود می باشد.
لازم به ذکر است که در این مجموعه کتابخانه ای نیز وجود دارد که محل تجمع علاقه مندان به کتاب و کتاب خوان است و از تعداد زیادی جلد کتاب بهره مند است.
ناگفته نماند که در این مجموعه در گذشته چشمه ای بوده که مردم از آب آن استفاده می کرده اند و آن چنار هفت متری نیز از آب آن استفاده می کرده است که به مرور زمان خشک شده و مردم به جای آن یک سقا خانه درست کرده اند تا هم درخت از آب آن تغذیه کند هم مردم از آب آن استفاده کنند واین موضوع اهمیت حفظ چنار برای مردم را نشان می دهد.
پایان
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید ایران ماوا همراه شماست.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست